کد خبر: ۳۹۷۷۲
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

iOS 18 شاید در طراحی رابط کاربری خود، الهاماتی از visionOS داشته باشد

گزارشی تازه مدعی شده است که iOS 18 در طراحی رابط کاربری خود شباهت‌هایی به سیستم‌عامل هدست ویژن پرو پیدا خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، چند وقتی است که در شایعات گفته می‌شود اپل در iOS 18 تغییرات بزرگی را رقم خواهد زد. حالا در گزارشی جدید ادعا شده است که این به‌روزرسانی در طراحی بخشی از رابط کاربری خود، الهاماتی از visionOS خواهد داشت. visionOS سیستم‌عامل هدست ویژن پرو است.

iOS 18 شبیه visionOS می‌شود؟

براساس گزارش وب‌سایت The Verifier، آپدیت بزرگ بعدی آیفون و آیپد که با نام iOS 18 و iPadOS 18 عرضه می‌شود، از عناصری در بخش طراحی بهره خواهد برد که از visionOS آمده است. اگرچه visionOS هم با الهام از iOS و iPadOS ساخته شده، اما تغییراتی داشته تا با فضای واقعیت مجازی این هدست سازگاری بیشتری داشته باشد.

منبع گزارش امروز از آپدیت tvOS 17.2 به‌عنوان نمونه‌ای از این انتقال زبان طراحی یاد کرده است. در این آپدیت سایدبار جدیدی به‌صورت شناور ظاهر شده است که شبیه به اپ‌های visionOS به‌نظر می‌رسد. در سیستم‌عامل ویژن پرو، پنجره‌ها گوشه‌های گردتری دارند و دارای سایه و عمق هستند، چرا که همه آن‌ها در فضا شناور می‌شوند و روی بخشی از فضای واقعی قرار می‌گیرند.

iOS 18 شاید در طراحی رابط کاربری خود، الهاماتی از visionOS داشته باشد

گفتنی است که گزارش امروز را باید با اندکی شک و تردید پذیرفت، چون منبع آن در گذشته گزارش‌های درست و غلطی داشته است. پیش‌تر «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، گفته بود که iOS 18 با تغییرات زیادی از راه می‌رسد، اما اینکه تغییرات این سیستم‌عامل براساس visionOS خواهد بود، برای این اولین‌بار است که گزارش می‌شود.

اپل معمولاً رویداد WWDC یا همان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را در خردادماه برگزار می‌کند تا از نسخه جدید سیستم‌عامل‌های خود پرده بردارد. امسال نیز احتمالاً از این قاعده مستثنا نخواهد بود. بنابراین با نزدیک‌ترشدن به این رویداد می‌توانیم منتظر انتشار گزارش‌های بیشتری باشیم تا ببینیم نسخه بعدی iOS واقعاً چه تغییراتی خواهد داشت و آیا عناصر ظاهری خود را به‌شکلی قابل‌توجه تغییر خواهد داد یا خیر.

منبع/ دیجیاتو

برچسب ها: visionOS iOS 18 آیفون
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی