کد خبر: ۳۹۷۹۳
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه فضای دوم را در گوشی شیائومی فعال کنیم؟

با این ویژگی می‌توانید یک فضای جداگانه از فضای اصلی گوشی داشته و از آن با یک رمز محافظت کنید. می‌توانید برنامه‌ها یا عکس‌ها را به این فضا انتقال داده تا تنها خود شما با وارد کردن رمزعبور به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» گوشی‌های هوشمند امروزه به دلیل فناوری روز مورد استقبال اکثر مردم قرار گرفته است؛ بنابراین برای اینکه از این گوشی‌ها استفاده بهینه را داشته باشیم در این گزارش سعی می‌کنیم چند تا از ترفند‌های مهم و کاربردی را ارائه دهیم. تمام گوشی‌های هوشمند دارای ترفند‌های بخصوصی هستند که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند کارآمدی گوشی را بالا ببرند. این ترفند‌ها می‌توانند شامل صفحه نمایش همیشه روشن، روشن و خاموش کردن صفحه با دو بار لمس، نمایش درصد باتری، نحوه قفل کردن برنامه‌ها، ریموت کنترل، حالت شناور چند مورد دیگر باشند که در بعضی از گوشی‌ها در دسترس هستند و در تعدادی از گوشی‌ها وجود ندارند.
دسترسی به صفحه‌ اعلان‌ها و صفحه‌ شورتکات‌ها
اگر شما انگشتتان را از سمت چپ به پایین بکشید صفحه‌ی اعلان‌ها برای شما باز می‌شود، اگر این کار رو از سمت راست انجام بدید، صفحه شورتکات‌ها. شما همینطور می‌توانید جای این دو را با یکدیگر جابه‌جا کنید و بر اساس سلیقه‌ی خودتان تنظیم کنید.
دسترسی به تنظیمات قابلیت‌های موجود در بخش شورتکات‌ها
شما می‌توانید انگشتتان را بر روی یکی از قابلیت‌های موجود در بخش شورتکات‌ها نگه دارید تا بطور مستقیم به تنظیمات آن بروید. به عنوان مثال اگر انگشتتان را روی قابلیت بلوتوث نگه دارید، وارد تنظیمات بلوتوث می‌شوید.
از ژست‌های حرکتی استفاده کنید
گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو قابلیت تشخیص حرکات را دارد که به شما امکان حذف نوار ناوبری را می‌دهد. برای استفاده از این قابلیت وارد بخش تنظیمات، صفحه‌ی نمایشگر، و سیستم ناوبری شوید و Gestures را انتخاب کنید. در این بخش به شما یک آموزش کوتاه و تمرین داده می‌شود تا با نحوه‌ی کارکرد آن آشنا شوید.
صفحه را با استفاده از دکمه‌ی لمسی خاموش و قفل کنید
اگر تمایلی ندارید که زیاد از دکمه‌ی پاور استفاده کنید، می‌توانید یک دکمه روی صفحه‌ی نمایشگر ایجاد کنید که امکان خاموش کردن صفحه را برای شما فراهم می‌کند.
دو انگشتتان را روی صفحه‌ی نمایش به هم نزدیک کنید (مثل زمانی که قصد دارید از زوم یک عکس خارج شوید)
روی ویجت‌ها ضربه بزنید و دکمه‌ی قفل را روی صفحه قرار دهید
دفعه‌ی بعدی که خواستید صفحه‌ی نمایشگر را خاموش کنید، فقط کافیست که روی این دکمه ضربه بزنید
دسترسی به منوی تست سخت‌افزاری
اگر قصد دارید که سخت‌افزار گوشی خود را مورد آزمایش قرار دهید از راه‌های زیر استفاده کنید.
به بخش تماس تلفنی بروید و *#*#۶۴۸۴#*#* را شماره‌گیری کنید
به بخش تنظیمات دستگاه، سپس «درباره‌ی دستگاه» و بعد “all specs” ا انتخاب کنید و روی Kernel version ۵ مرتبه ضربه بزنید
یک فضای مجزا برای کار یا مهمان ایجاد کنید
شما می‌توانید یک فضای کاملاً مجزا برای کارتان ایجاد کنید که دارای ایمیل، اپلیکیشن‌ها و عکس‌های جداگانه است. برای فعالسازی این قابلیت به تنظیمات، و قابلیت‌های ویژه بروید و second space را انتخاب کنید و یک رمز عبور برای فضای جدید مشخص کنید.
فعال ماندن آلارم حتی در صورت خاموش بودن گوشی
گوشی خود را با خیال راحت خاموش کنید و به خواب بروید. آلارم گوشی حتی در صورت خاموش بودن گوشی هم کار می‌کند، ولی برای فعالسازی این قابلیت باید shutdown alarm را از بخش تنظیمات ساعت فعال کنید.
از طریق یوتیوب موسیقی پخش کنید و به کار دیگر مشغول شوید
اگر می‌خواهید از طریق یوتیوب به موسیقی گوش دهید و همزمان وب‌گردی یا کار دیگری بکنید، از این راه اقدام کنید.
برنامه‌ی موسیقی را باز کنید و به بخش فیلم (Movie) بروید
موسیقی مورد نظرتان را پلی کنید
حالا می‌توانید وارد یک اپلیکیشن دیگر شوید و همزمان به موسیقی گوش دهید
آسمان را در عکس‌ها تغییر دهید
شما می‌توانید عکس آسمان در عکس‌ها را تغییر دهید و عکس‌هایتان را زیباتر کنید. برای این کار اپلیکیشن گالری را باز کنید، عکسی که میخواهید ویرایش کنید را انتخاب کنید و روی دکمه‌ی edit ضربه بزنید و sky را انتخاب کنید. حالا از بین گزینه‌هایی که به شما داده شده است، گزینه‌ی دلخواهتان را انتخاب کنید.
فعالسازی ویژگی تمام نمایشگر در گوشی نوت ۱۰ پرو
برای فعال کردن ویژگی full screen display در گوشی شیائومی Note ۱۰ pro می‌توانید مراحل زیر را انجام بدهید:
برای استفاده از حالت تمام نمایشگر به عنوان یکی از ویژگی‌های مخفی گوشی شیائومی Note ۱۰ pro، وارد تنظیمات Settings بشوید. در اینجا System navigation را انتخاب کنید.
حالا گزینه Gestures را انتخاب کنید. حالا به جای دکمه‌های نوار پیمایش، خطِ افقی را در وسط نمایشگر گوشی می‌بینید.
قفل کردن برنامه‌های گوشی شیائومی نوت ۱۰
در این بخش روش قفل برنامه‌ها در گوشی شیائومی Note ۱۰ pro را ارائه می‌دهیم:
اول وارد تنظیمات گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو بشوید. حالا به بخش App بروید. گزینه App Lock را لمس کنید. در صورتی که قبلا این گزینه را فعال نکرده باشید باید روی Turn on و بعد Add بزنید و برنامه‌ها را انتخاب کنید.
در غیر این صورت برای باز کردن قفل برنامه‌ها با تشخیص چهره روی گزینه Use face unlock کلیک کنید.
اسکن خودکار کد‌های QR و اسناد
با استفاده از یکی از کاربردی‌ترین ترفند‌های گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو، دیگر احتیاجی به برنامه‌های اسکن کد یا اسناد ندارید. گوشی به‌صورت خودکار این موارد را برایتان اسکن می‌کند. برای فعال کردن این ویژگی باید دوربین را باز و به تنظیمات آن بروید. سپس گزینه Smart suggestions را انتخاب کنید.
در صفحه بعدی گزینه‌های Scan QR codes و Document scanner را فعال کنید.
 فعال سازی فضای دوم
با این ویژگی می‌توانید یک فضای جداگانه از فضای اصلی گوشی داشته و از آن با یک رمز محافظت کنید. می‌توانید برنامه‌ها یا عکس‌ها را به این فضا انتقال داده تا تنها خود شما با وارد کردن رمزعبور به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
برای دسترسی به این قابلیت باید به تنظیمات رفته و گزینه Special features را انتخاب کنید. سپس روی Second space بزنید و بعد Turn on second space را انتخاب کنید.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی