کد خبر: ۳۹۸۰۹
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه با فناوری هوش مصنوعی خدمات خودرویی ارائه دهیم

رئیس مرکز نوآوری یک شرکت خودرویی گفت: امروز به این نتیجه‌رسیدیم که مراکز تماس باید جای خود را به هوش‌مصنوعی بدهند تا مشتری در هر لحظه بتواند پاسخ خود را دریافت‌کند. از این رو، در طرح اولیه چت بات تسهیل ارتباط مشتری با خدمات پس از فروش را در دستور کار قرار داده ایم.

چگونه با فناوری هوش مصنوعی خدمات خودرویی ارائه دهیم

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» رسوخ فناوری هوش مصنوی در تمام حوزه‌ها برکسی پوشیده نیست؛ چرا که با ورود این فناوری تحولات عظیمی در بخش‌های کلیدی صنعت ایجاد کرده است. در این بین صنعت خودرو از این مقوله عقب نمانده و فناوری هوش مصنوعی بهره برده است.
حسن پور، رئیس مرکز نوآوری ایساکو با اشاره به رونمایی از طرح اولیه این تجهیز خودرویی مبتنی بر هوش مصنوعی گفت: با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان و اساتید دانشگاهی توانستیم این دستاورد را در حوزه هوش‌مصنوعی پیش‌ببریم که ظرف چند ماه آینده به محصول می‌رسد.
وی در خصوص عملکرد این سیستم گفت: ارتباط حضوری و تلفنی با مراکز تماس، شیوه ارتباط گیری مرسوم در صنایع کل کشور است، اما امروز به این نتیجه‌رسیدیم که مراکز تماس باید جای خود را به هوش‌مصنوعی بدهند تا مشتری در هر لحظه بتواند پاسخ خود را دریافت‌کند. از این رو، در طرح اولیه چت بات تسهیل ارتباط مشتری با خدمات پس از فروش را در دستور کار قرار داده ایم و براساس آن، مشتریان ما قادر خواهندبود، سوالات و مشکلات‌شان را با استفاده از هوش‌مصنوعی راحت‌تر از گذشته حل‌کنند.
به گفته مدیر مرکز نوآوری ایساکو، مشتریان می‌توانند از طریق اپلیکیشن و یا سایت ایساکو و در آینده وب‌سایت شرکت ایران‌خودرو، درخواست‌های خود را از طریق این چت‌بات طرح و در ادامه خدمت مورد درخواست شان را دریافت‌کنند.
حسن پور با بیان اینکه در این چت‌بات سعی کرده‌ایم دفترچه‌های فنی خودرو‌ها را هم بگنجانیم، گفت: با بارگزاری دفترچه فنی خودرو، مشتری می‌تواند هر سوالی که از دفترچه دارد را از این چت بات بپرسد تا دیگر مشتریان مجبور نباشند برای پاسخ یک پرسش، کل یک دفترچه ۱۰۰، ۲۰۰ صفحه‌ای را بخوانند.
وی همچنین تصریح کرد: این چت بات علاوه بر این که یک ابزار سوال و جواب است، به مشتری کمک می‌کند تا بتواند ادامه خدمات پس از فروش را هم به فرآیند‌های ما متصل‌کند؛ یعنی سوال مشتری را به فرآیند‌های ما وصل‌کند.

ارسال نظرات
وبگردی