کد خبر: ۳۹۸۲۵
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۴

تعمیر و نگهداری ربات صنعتی

وقتی ربات‌ صنعتی تحت بازرسی مداوم تعمیر و نگهداری قرار نگیرند، ممکن است قطعات و اجزای آن از کار بیفتند و منجر به رکود یا توقف تولید شود.

هر قطعه ای از تجهیزات نیاز به تعمیر و نگهداری دارد: ربات ها استثنایی نیستند. تعمیر و نگهداری برای تضمین حداکثر بهره وری و یکنواختی مورد نیاز است. وقتی ربات‌ صنعتی تحت بازرسی مداوم تعمیر و نگهداری قرار نگیرند، ممکن است قطعات و اجزای آن از کار بیفتند و منجر به رکود یا توقف تولید شود.

شرکت های مختلف رباتیک از فواصل متفاوت بین تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ربات های صنعتی حمایت می کنند. شما ممکن است با برنامه ریزی تعمیر و نگهداری به این روش، از توقف های پیش بینی نشده پرهزینه به دلیل مشکلات مکانیکی جلوگیری کنید، صرف نظر از مدت زمانی که کتاب راهنمای شما پیشنهاد می کند. در حالی که تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده ممکن است باعث توقف کوتاهی در تولید شود، در صورت از کار افتادن ربات کوکا یا پالتایزر شما در مقایسه با زمان تولید از دست رفته رنگ می بازد.

تعمیر و نگهداری صحیح ربات های صنعتی ممکن است به آنها فرصتی دهد تا سال ها زندگی کنند.

ویژگی مشترک اکثر ربات ها چیست؟

ربات در اصل یک ماشین است. این بدان معنی است که یک قطعه از تجهیزات است که برای کارایی و عملکرد طراحی شده است. هر روباتی باهوش است. چه به صورت متحرک طراحی شده باشد و چه ثابت، آنها قادر به انجام وظایف خود بی وقفه هستند. به عنوان یک ماشین، تشخیص یک مشکل در سیستم خود و ارسال پیام خطا به سرور یا پایگاه داده مربوطه آسان است.

ربات صنعتی

اجزای یک ربات صنعتی

حسگرها

حسگرها اطلاعاتی را در مورد محیط کاری ربات های صنعتی ارائه می دهند. سیستم‌های بینایی و میکروفون‌ها رایج‌ترین نوع حسگرها هستند، زیرا به عنوان چشم و گوش ربات عمل می‌کنند. حسگرها سیگنال‌هایی را به CPU ربات ارسال می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند تا به طور موثر با محیط کاری خود سازگار شود.

بازوی ربات

ممکن است متوجه شده باشید که اکثر ربات های صنعتی دارای طراحی اولیه یکسانی هستند که شامل بازوی ربات می شود. افکتور انتهایی ربات با استفاده از بازوی ربات صنعتی قرار می گیرد. بازوهای ربات ممکن است از نظر اندازه و شکل متفاوت باشند، اما به طور کلی، آنها برای شبیه سازی بازوی انسان با قسمت هایی مانند شانه، آرنج و مچ هستند. در ربات پالتایزر به خاطر جابجایی زیاد این قطعه بیشتر خراب می شود.

این اجزا به ربات ها اجازه می دهد تا افکت های انتهایی را برای انجام دقیق یک کار قرار دهند. هر جزء از بازوی ربات به عنوان درجه ای از آزادی یا محور عمل می کند. اکثر ربات‌های صنعتی دارای شش محور هستند که به آنها دامنه حرکتی معادل حرکت یک فرد می‌دهد.

پایان افکتورها

افکتورهای انتهایی دست های روباتیکی هستند که به انتهای بازوی ربات متصل می شوند. اینها به عنوان ابزار پایان بازو (EOAT) شناخته می شوند و بسته به هدف در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند.

کنترل کننده ها

ربات کنترل کننده کامپیوتری است که به ربات متصل است و به عنوان "مغز" آن عمل می کند. برای عملکرد همه ربات های صنعتی به یک کنترلر نیاز است. از کنترلر برای دادن دستورات به ربات به صورت کد استفاده می شود که به آن برنامه نیز معروف است. 

از طریق استفاده از ترمینال کنترل کننده دستی، برنامه نویسی رباتیک وارد یک کنترلر می شود. پس از بارگذاری نرم افزار در کنترلر، اطلاعات به واحد پردازش مرکزی ربات ارسال می شود. CPU یک تراشه کوچک در داخل ربات است که به آن اجازه می دهد دستورالعمل ها را پردازش و اجرا کند.

راندن

موتور یا موتوری که عناصر مختلف ربات را به اطراف می راند، محرک یک ربات صنعتی است. به طور معمول، درایوهای ربات به صورت هیدرولیکی، الکتریکی یا پنوماتیکی هدایت می شوند. درایوهای هیدرولیک قدرت و سرعت بیشتری دارند، اما درایوهای الکتریکی اغلب قدرت کمتری دارند. درایوهای پنوماتیک معمولاً در ربات های کوچکتر استفاده می شوند.

نگهداری ربات های صنعتی

مزایای نگهداری پیشگیرانه برای ربات های صنعتی

دلایل زیادی برای اولویت دادن به نگهداری پیشگیرانه برای سیستم های رباتیک وجود دارد. برخی از مهمترین مزایای نگهداری پیشگیرانه عبارتند از:

  • تشخیص زودهنگام: اولاً، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به شما امکان می دهد تا مشکلات احتمالی ربات های صنعتی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات تعمیر بزرگ شناسایی کنید. متوجه شدن یک قطعه در حین بررسی تعمیر و نگهداری اولیه در شرف فرسودگی است و تعویض سریع آن بسیار ارزان‌تر و آسان‌تر از منتظر ماندن برای از کار افتادن آن قطعه است، و احتمالاً سایر قسمت‌های ربات و هر آنچه که روی آن کار می‌کند گرفته شود.
  • طول عمر: نگهداری پیشگیرانه برای ربات های صنعتی همچنین به شما امکان می دهد عمر آن ربات ها را به طور چشمگیری افزایش دهید. حتی اگر آشکارا هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، زمانی که یک ربات به خوبی از آن مراقبت نمی شود، ممکن است فشار بیشتری بر قطعات دستگاه وارد کند. ممکن است در عملکرد روزانه متوجه آن نشوید، اما با گذشت زمان، این استرس‌ها می‌توانند اضافه شوند و مدت‌ها قبل از موعد مقرر به عمر ربات پایان دهند.
  • کارایی: ماشین‌هایی که به خوبی نگهداری می‌شوند نیز تمایل دارند کارآمدتر عمل کنند. حتی اگر به نظر می رسد ربات های شما بدون تعمیر و نگهداری پیشگیرانه توصیه شده کار می کنند، این احتمال وجود دارد که کارایی را قربانی کرده و هزینه های بیشتری را صرف هزینه های عملیاتی کنید. برای کمک به ربات ها برای کار موثر، باید آنها را به طور فعال نگهداری کنید.
  • کنترل: با انجام تعمیرات پیشگیرانه منظم، کنترل می کنید که تعمیرات ربات چگونه بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد. اگر بررسی تعمیر و نگهداری مشکلی را نشان دهد، شرکت شما می‌تواند مشکل را در مراحلی حل کند یا در زمانی که ربات به طور معمول در حال کار نیست یا می‌تواند وظایفش را با ربات دیگری جایگزین کند، آن را برطرف کند. این بدان معنی است که می توانید به طور چشمگیری زمان از کار افتادگی را کاهش داده یا حذف کنید و بهره وری خود را حفظ کنید. آن را با تمام خط تولید خود مقایسه کنید که به طور غیرمنتظره ای متوقف می شود.
  • صرفه جویی در هزینه: یکی دیگر از مزایای نگهداری پیشگیرانه ربات های صنعتی این است که می تواند شما را از تعمیرات یا تعویض های پرهزینه که ممکن است در غیر این صورت رخ دهد، نجات دهد. به طور کلی، کارهای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه مقرون به صرفه تر از تعمیرات اضطراری در صورت خرابی هستند. کسب‌وکار شما همچنین می‌تواند با اجتناب از توقف‌های برنامه‌ریزی نشده و حفظ فعالیت‌هایتان در نوسان کامل، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.

چرا باید به یک متخصص برای تعمیر رباتیک صنعتی اعتماد کنید؟

زمانی که شرکت شما زمان‌بندی تعمیر و نگهداری را می‌دهد، مهم است که آن را با یک متخصص با تجربه که از نزدیک با نام تجاری ربات شما آشنا است و یک فرآیند تعمیر و نگهداری کامل و کامل برای دستگاه خاص شما دارد، برنامه ریزی کنید.

کارکنان شما ممکن است به طور کامل نحوه کار با روبات های صنعتی را درک کنند، اما درک نحوه نگهداری از آنها موضوعی کاملاً متفاوت است. این سیستم‌ها می‌توانند بسیار پیچیده باشند و به تکنسین‌های تعمیر و نگهداری با تخصص مناسب نیاز دارند تا مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و به روبات‌ها نگهداری مناسبی را که نیاز دارند، ارائه دهند. کارهای تعمیر و نگهداری معمولی وجود دارد که کارکنان شما می توانند انجام دهند، اما این هوشمندانه است که به بازرسی های دقیق تر و تعمیرات پیچیده به متخصصان اعتماد کنید.

چگونه ربات های صنعتی را تعمیر کنیم؟

همانطور که قبلا گفته شد، ربات ها مانند هر ماشین دیگری خراب می شوند. به جای خرید یک دستگاه جدید، تعمیر آن بسیار بهتر خواهد بود. 

تیم متخصصان نت رباتیک به خوبی مجهز به دانش و تخصص صنعتی برای انجام تعمیر و سرویس ربات هستند. در اینجا چند نکته قابل توجه است:

شما نمی توانید چیزی را که نمی دانید تعمیر کنید. قبل از تصمیم گیری برای تعمیر ربات خود، پاسخ داده های آن را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا ممکن است خطا ایجاد کند یا خیر. اگر چنین است، پس باید آن را اصلاح کنید.

همانطور که قبلا گفته شد ربات های صنعتی دارای قطعات مختلفی هستند. تمام قسمت‌ها را مرحله به مرحله، تمیز کردن و انجام تعمیرات را طی کنید تا کار با کل ربات تمام شود.

همیشه به یاد داشته باشید که از کتابچه راهنمای کاربر خود استفاده کنید تا از آسیب غیر ضروری به ربات خود جلوگیری کنید. ماهیت کتابچه راهنمایی شما در چنین سناریوهایی است. بنابراین قبل از اینکه ربات خود را باز کنید، دفترچه راهنما را بخوانید.

ربات خود را تمیز کنید: گاهی اوقات، قطعات چرب ممکن است دلیل کندی عملکرد ربات صنعتی شما باشد. هر چند وقت یکبار ربات صنعتی خود را جدا کرده و قطعات آن را تمیز کنید. این کمک می کند تا از هزینه های تعمیر غیر ضروری جلوگیری کنید.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی