کد خبر: ۳۹۸۲۹
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

سم آلتمن نسخه فعلی ChatGPT را به یک گوشی کم‌کاربرد قدیمی تشبیه کرد

سم آلتمن هوش مصنوعی‌های فعلی را به گوشی‌های بسیار قدیمی که نمایشگر سیاه‌وسفید داشتند، تشبیه کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، مدل فعلی ChatGPT را با یک گوشی کم‌کاربرد قدیمی مقایسه کرد. آلتمن گفته است که این شرکت هنوز اپلیکیشن‌های کاربردی که جهان را تغییر می‌دهند، عرضه نکرده است. او باور دارد که طی یک دهه، هوش مصنوعی پیشرفت بسیار چشمگیری خواهد داشت.

براساس گزارش اینسایدر، سم آلتمن هوش مصنوعی‌های فعلی را با گوشی‌های بسیار قدیمی که نمایشگر سیاه‌وسفید داشتند و فقط اعداد را نشان می‌دادند، مقایسه کرده است. آلتمن در اجلاس World Governments در دبی گفت که هوش مصنوعی در مرحله فعلی چندان مفید نیست. به گفته او، OpenAI باید با مدل‌های بزرگ‌تر و بهتر پیشروی کند. به عبارت دیگر، اگرچه حالا هوش مصنوعی این شرکت معادل یک گوشی سیاه‌وسفید قدیمی است، اما هدف سم آلتمن عرضه یک هوش مصنوعی است که مثل آخرین مدل آیفون در دنیای گوشی‌ها باشد.

سم آلتمن نسخه فعلی ChatGPT را به یک گوشی کم‌کاربرد قدیمی تشبیه کرد

دورنمای سم آلتمن و پیشرفت‌های هوش مصنوعی

آلتمن می‌گوید هنوز اپلیکیشن‌هایی که جهان را تغییر خواهند داد، عرضه نشده‌اند. او آینده‌ای را تصور می‌کند که در آن هرکس معلم خصوصی، پزشک شخصی و دانشمندان خود را داشته باشد. آلتمن اشاره می‌کند که اگر همه به هوش مصنوعی باکیفیت دسترسی داشته باشند، می‌توانند استاندارد زندگی خود را بسیار بالا ببرند.

آلتمن همچنین گفت که OpenAI درحال کار روی مدل بعدی هوش مصنوعی زبان بزرگ خود، یعنی GPT-5 است که انتظار می‌رود بسیار هوشمندتر باشد. مدل هوش مصنوعی قبلی این شرکت، یعنی GPT-4، در مارس 2023 (اسفندماه 1401) عرضه شد؛ GPT-4 Turbo که پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی OpenAI محسوب می‌شود نیز پس از آن در اختیار کاربران قرار گرفت.

مدیرعامل OpenAI از مردم می‌خواهد که صبور باشند. در دورنمایی ایده‌آل، آلتمن می‌خواهد فناوری‌های هوش مصنوعی را برای بهبود زندگی مردم توسعه دهد و درصورتی‌که این هوش مصنوعی از این مسیر منحرف شد، رگولاتورها برای مدیریت آن اقدام کنند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی