کد خبر: ۳۹۸۳۸
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

گوگل بیش از 170 میلیون نقد و بررسی جعلی را در سال 2023 حذف کرده است

گوگل اعلام کرده که در 2023 بیش از 170 میلیون نقد و بررسی فیک را از موتور جستجوی خود و گوگل مپس حذف کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، گوگل به‌عنوان بزرگترین موتور جستجوی اینترنت، شرایطی را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند نظرات خود را در مورد محصولات و خدمات به‌اشتراک بگذارند. حالا این شرکت اعلام کرده که در سال 2023 بیش از 170 میلیون نقد و بررسی فیک را از موتور جستجو و گوگل مپس حذف کرده است.

کاربران این فرصت را دارند تا نظرات خود را در مورد محصولات و خدمات معرفی شده در گوگل یا در گوگل مپس، مطرح کنند. آمارها نشان می‌دهد هر روز درحدود بیش از 20 میلیون نقد و بررسی به بخش جستجوهای گوگل و همچنین در گوگل مپس اضافه می‌شود. گفتنی است این حجم از اطلاعات، همیشه واقعی نبوده و برخی از نظرات جعلی هستند. گوگل در سال گذشته میلادی بیش از 170 میلیون نظر جعلی را حذف کرده است.

حذف بیش از 170 میلیون نظر جعلی توسط گوگل

برخی از برنامه‌های آنلاین وجود دارند که می‌توان از طریق آنها نظرات جعلی ارسال کرد. گوگل برای جلوگیری از فعالیت چنین برنامه‌هایی اعلام کرده که تغییراتی در الگوریتم‌های بررسی و بخش ثبت نظرات خود ایجاد کرده است. این شرکت قصد دارد تا از انتشار نقد و بررسی‌های جعلی جلوگیری کند تا بخش نظرات و بررسی‌های جستجوی گوگل و گوگل مپس حاوی اطلاعات درستی باشند.

در همین راستا این شرکت در سال گذشته میلادی موفق شده است تا حدود 170 میلیون نقد و بررسی جعلی را حذف کند تا کاربران بتوانند به داده‌های موثق‌تر و دقیق‌تری دسترسی داشته باشند. این شرکت در پست وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرده است که برخی از نقد و بررسی‌های جعلی سیاست‌های این شرکت را زیر سؤال می‌برند و باید حذف شوند. ظاهراً در سال 2023 تعداد نقد و بررسی‌های جعلی به‌شکل مشهودی نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا کرده است. آمارها نشان می‌دهد که در سال 2023 گوگل موفق شده حدود 45 درصد نظرات جعلی بیشتری نسبت به سال 2022 حذف کند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی