کد خبر: ۳۹۸۴۹
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۴

تصویر جدیدی از لپ‌تاپ شفاف لنوو فاش شد

احتمالاً در کنگره جهانی موبایل 2024‌ شاهد نمایش این دستگاه خواهیم بود.

به گزارش نبض فناوری، اوایل هفته در گزارشی به اولین لپ‌تاپ دنیا با نمایشگر شفاف OLED اشاره شده بود که توسط لنوو (Lenovo) در حال ساخت است و احتمالاً در کنگره جهانی موبایل 2024‌ از آن رونمایی خواهد شد. حالا تصویر جدیدی از این لپ تاپ شفاف منتشر شده است.

«ایوان بلس»، منبع معتبر حوزه فناوری و نمایشگر، قبل از رونمایی احتمالی در کنگره جهانی موبایل 2024 که اواخر این ماه میلادی در بارسلون برگزار خواهد شد، تصویر جدیدی از لپ تاپ شفاف لنوو منتشر کرده است. در این تصویر جدید شاهد دو لپ‌تاپ روی یک میز هستیم که یکی از آن‌ها از طریق صفحه شفاف دستگاه دیگر قبل مشاهده است.

تصویر جدیدی از لپ‌تاپ شفاف لنوو فاش شد

استفاده از نمایشگرهای شفاف که پشت آن‌ها قابل دید است، در دنیای فناوری ویژگی جدیدی محسوب نمی‌شود. در واقع از یک دهه قبل سازندگان در حال آزمایش این فناوری در دستگاه‌های مفهومی خود بوده‌اند و سامسونگ نیز در CES 2010 طرح مفهومی یک لپ تاپ شفاف را به نمایش گذاشته بود. اما اکنون، پس از گذشت 14 سال، ظاهراً شرکت‌ها برای تجاری‌سازی آن کاملاً آماده هستند.

تاکنون قطارهایی مجهز به نمایشگرهای شفاف OLED در چین و ژاپن ساخته شده‌اند و ال‌جی در نمایشگاه CES امسال از تلویزیون شفاف Signature T رونمایی کرد کرد که در سال 2024 به فروش می‌رسد.

جدا از نمایشگر شفاف، تصاویر لو رفته از لپ تاپ مفهومی لنوو نشان می‌دهد که این دستگاه یک صفحه‌کلید کاملاً صاف و حساس به لمس خواهد داشت. همچنین یک قلم در کنار یکی از دستگاه‌ها قابل مشاهده است، بنابراین می‌توان تصور کرد که با قلم نیز می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. طبق تصویر پیش‌زمینه لپ‌تاپ نیز می‌توان انتظار داشت که به سیستم عامل ویندوز 11 مجهز شود.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که حتی اگر لنوو لپ تاپ شفاف خود را در MWC امسال به نمایش بگذارد، همچنان نمی‌توان گفت که این دستگاه روانه بازار خواهد شد.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی