کد خبر: ۳۹۸۸۶
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

پیش‌بینی فروش ۷۰ همتی محصولات دانش بنیان با تسهیلات رشد تولید دانش بنیان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به بسته رشد تولید دانش بنیان گفت: در قالب قراردادی که با سه بانک منعقد کرده‌ایم، شرکت‌های دانش بنیانی که بتوانند دو برابر رشد فروش محصولات دانش بنیان نسبت به سال پیش داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات رشد تولید برخوردار شوند. پیش‌بینی کرده‌ایم که این شرکت‌ها می‌توانند ۶۰ تا ۷۰ همت رشد فروش محصولات دانش بنیان را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»محمدصادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ضریب نفوذ این صندوق در سراسر کشور را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: براساس تعداد شرکت‌های دانش بنیان هر استان اگر هر شرکت حداقل از یکی از خدمات صندوق نوآوری استفاده کرده باشد، میانگین ضریب نفوذ صندوق نوآوری و شکوفایی حدود ۷۰ درصد است؛ بالاترین ضریب نفوذ صندوق نوآوری ۹۴ درصد و پایین‌ترین ضریب نفوذ ۵۷ درصد است. برای تقویت ضریب نفوذ صندوق نوآوری در استان ها، سفر‌های استانی را طراحی کرده‌ایم که هیاتی متشکل از مدیران و کارشناسان صندوق نوآوری با سفر به استان‌های مختلف، شرکت‌های دانش بنیان استان را برای اعطای تسهیلات مورد ارزیابی قرار می‌دهند. آمادگی داریم در قالب سفر‌های استانی، از شرکت‌های دانش بنیان استان‌ها حمایت بیشتری داشته باشیم.

پیش‌بینی فروش ۷۰ همتی محصولات دانش بنیان با تسهیلات رشد تولید دانش بنیان

خیاطیان با اشاره به بسته رشد تولید دانش بنیان که در صندوق نوآوری و شکوفایی تدوین شده است، یادآور شد: در قالب قراردادی که با سه بانک منعقد کرده‌ایم، شرکت‌های دانش بنیانی که بتوانند دو برابر رشد فروش محصولات دانش بنیان نسبت به سال پیش داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات رشد تولید برخوردار شوند. پیش‌بینی کرده‌ایم که این شرکت‌ها می‌توانند ۶۰ تا ۷۰ همت رشد فروش محصولات دانش بنیان را رقم بزنند. این سه بانک تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند و برآورد داریم که این رقم امسال منجر به ۵۰ همت رشد فروش شود. 

کمک پارک‌های علم و فناوری به رونق صندوق‌های پژوهش و فناوری استان 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری دارای مجوز را ۶۹ و میزان سرمایه این صندوق‌ها را حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها در ۵۰ صندوق سهامدار هستند. البته در برخی استان‌ها گله‌مندی‌هایی وجود دارد که تعامل پارک‌ها با صندوق‌های پژوهش و فناوری استان چندان مناسب نیست و باید برای این موضوع فکری کرد. پارک‌های علم و فناوری باید به رونق صندوق‌های پژوهش و فناوری کمک کنند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی