کد خبر: ۳۹۹۲۶
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۳

آیفون 16 احتمالاً برای استفاده بهتر از سیری، میکروفون پیشرفته‌تری خواهد داشت

به‌نظر می‌رسد هوش مصنوعی اپل، نیاز به سخت‌افزار قدرتمندی خواهد داشت.

به گزارش نبض فناوری، مدل‌های آیفون 16 احتمالاً میکرفون‌های بهبودیافته‌ای با نویزگیر بهتر نسبت به نسل‌های قبلی خواهد داشت. اما این ویژگی چه فایده‌ای برای کاربران خواهد داشت؟ به غیر از وضوح بالاتر صدا، به‌نظر می‌رسد این ویژگی در iOS 18 هم عملکرد جالبی داشته باشد.

MacRumors اعلام کرد، این ارتقا باعث بهبود دقت سیری (دستیار صوتی اپل) خواهد شد. در iOS 18 احتمالاً ویژگی‌های هوش مصنوعی متعددی وجود خواهد داشت و به همین دلیل قطعاً سیری نیز هوشمندتر خواهد شد.

وجود میکروفون‌های پیشرفته در آیفون 16 به چه کار می‌آید؟

در ادامه این گزارش آمده است که به دلیل میکروفون‌های ارتقایافته و پردازنده عصبی بهتر در چیپ‌های A18 و A18 Pro، برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 احتمالاً محدود به مدل‌های آیفون 16 خواهد بود. این تغییرات در منابع خبری مختلف هم گزارش شده‌اند و احتمالاً سری آیفون 16 مجهز به این قابلیت‌ها خواهند بود.

تحلیلگری به نام «مینگ چی کو»، پیش‌تر گفته بود که میکروفون‌های ارتقایافته در مدل‌های iPhone 16 می‌توانند تجربه Siri را به طور قابل توجهی بهبود ببخشند. به‌علاوه، او گفته بود که میکروفون‌های جدید علاوه بر نویز کنسلینگ بهتر، مقاومت بیشتری نیز در برابر آب ارائه می‌دهند.

آیفون 16 احتمالاً برای استفاده بهتر از سیری، میکروفون پیشرفته‌تری خواهد داشت

در جلسه‌ای که اپل ابتدای ماه فوریه برای ارائه گزارش مالی خود برگزار کرد، تیم کوک مدیرعامل کوپرتینویی‌ها تأیید کرد که اپل درحال کار بر روی هوش مصنوعی مولد است. البته اپل جزئیات این هوش مصنوعی را «بعداً در همین سال میلادی» به اشتراک می‌گذارد. علاوه‌براین، شایعات حاکی از این است که iOS 18 قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی را به برنامه‌های iMessage ،Apple Music ،Numbers ،Pages ،Keynote ،Health و سایر برنامه‌های اپل اضافه می‌کند. البته وجود میکروفون بهتر، تنها ویژگی مورد انتظار در سری جدید آیفون نخواهد بود. گفته می‌شود که آیفون 16 پرو مکس باتری بهتری هم خواهد داشت.

فعلاً باید منتظر بمانیم تا اپل iOS 18 و سری آیفون 16 را در مراسم WWDC ژوئن معرفی کند. تا آن زمان به‌صورت قطعی نمی‌توان درباره این گزارش‌ها اظهار نظر کرد.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی