کد خبر: ۳۹۹۶۲
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰

از جف بزوس تا انویدیا؛ سرمایه‌گذاری غول‌های فناوری روی استارتاپ سازنده ربات انسان‌نما

میزان سرمایه‌گذاری بزوس، مایکروسافت، انویدیا، اینتل و OpenAI روی این استارتاپ حدود 675 میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش «نبض فناوری»یک استارتاپ آمریکایی با نام Figure AI که هدف آن ساخت ربات انسان‌نما و عرضه آن‌ها به انبارهای سرتاسر جهان است، سرمایه‌گذارهای قابل‌توجهی از جمله مدیرعامل سابق آمازون و شرکت‌هایی مانند انویدیا و مایکروسافت را به خود جذب کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ، شرکت Figure AI Inc با کمک سرمایه‌گذاران نام آشنایی از جمله «جف بزوس»، مایکروسافت و انویدیا حدود 675 میلیون دلار دریافت کرده است. این استارتاپ حوزه هوش مصنوعی در نظر دارد تا با ساخت ربات‌های انسان‌نمای خود که کاملا خودگردان هستند، مشکل کمبود نیروی کار را جبران کند.

ظاهرا بنیانگذار آمازون، 100 میلیون دلار از طریق شرکت سرمایه‌گذاری Explore Investments LLC خود به Figure اختصاص داده است. مایکروسافت نیز 95 میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

میزان سرمایه‌گذاری انویدیا و یک صندوق مالی وابسته به آمازون نیز 50 میلیون دلار اعلام شده است و اینتل دیگر نام بزرگی است که 25 میلیون دلار به این پروژه کمک می‌کند.

OpenAI دیگر حامی بزرگ این استارتاپ محسوب می‌شود که طبق گفته بلومبرگ، زمانی قصد خرید Figure را داشته است. استارتاپ سازنده ChatGPT وعده سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلاری را داده است.

به گفته بلومبرگ، Figure قبل از این سرمایه گذاری‌ها حدود 2 میلیارد دلار ارزش داشته است.

ربات انسان‌نما Figure؛ مجهز به هوش مصنوعی و کاملاً مستقل

ربات این شرکت که Figure 01 نام دارد، یک ربات متکی به هوش مصنوعی است که توانایی تفکر، یادگیری و تعامل ایمن در کنار انسان‌ها را دارد. آن‌ها برای انجام کارهای خطرناک انبارها که ممکن است نیروی انسانی کافی برای انجام آن‌ها وجود نداشته باشد طراحی شده‌اند.

گزارش بلومبرگ در حالی منتشر شده است که صنعت فناوری در حال حاضر تمایل بسیار زیادی روی فناوری‌های هوش مصنوعی مانند ربات انسان‌نما Figure دارد. علاوه بر این استارتاپ، شرکت خودروسازی تسلا متعلق به ایلان ماسک نیز در حال ساخت ربات مشابهی با نام «اپتیموس» است که نسل دوم آن چند ماه قبل معرفی شد.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی