کد خبر: ۴۰۰۰۴
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۷

شرکت «اپن‌ای‌آی»: نیویورک تایمز ربات «چت‌جی‌پی‌تی» را هک کرده‌است

شرکت سازنده«چت‌جی‌پی‌تی» گفت که روزنامه نیویورک تایمز این ربات را هک کرده تا شواهد گمراه کننده‌ای در مورد پرونده حق نشر، علیه این شرکت ایجاد کند.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت اپن‌ای‌آی از یک قاضی فدرال خواسته تا بخش‌هایی از شکایت حق نشر نیویورک تایمزعلیه آن را رد کند، با این استدلال که این روزنامه ربات چت‌جی‌پی‌تی و سایر سیستم‌های هوش مصنوعی آن را برای تولید شواهد گمراه کننده پرونده هک کرده است.
اپن‌ای‌آی روز دوشنبه در پرونده دادگاه فدرال منهتن گفت که تایمز مطالب خود را از طریق تغیرات فریبنده ای که آشکارا شرایط استفاده اپن‌ای‌آی را نقض می کند بازتولید کرده است.
اپن‌ای‌آی گفت: «ادعاهای شکایت تایمز با استانداردهای معروف روزنامه نگاری دقیق آن مطابقت ندارد.» حقیقتی که در جریان این پرونده مشخص خواهد شد این است که تایمز به کسی پول داده تا محصولات اپن‌ای‌آی را هک کند.
ایان کراسبی، وکیل این روزنامه روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: «آنچه اپن‌ای‌آی به طور عجیبی به عنوان هک توصیف می کند، صرفاً استفاده از محصولات اپن‌ای‌آی برای جستجوی شواهدی است که نشان دهد آنها آثار دارای حق چاپ تایمز را دزدیده و تکثیر کرده اند.»
تایمز در ماه دسامبر از اپن‌ای‌آی و بزرگترین پشتیبان مالی آن، مایکروسافت، شکایت کرد و گفت که از میلیون ها مقاله آن بدون مجوز جهت آموزش ربات های چت استفاده می کنند.
تا به حال گروه هایی از نویسندگان و ناشران موسیقی هم از شرکت های فناوری به دلیل سوء استفاده از کارشان برای آموزش هوش مصنوعی شکایت کرده‌اند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی