کد خبر: ۴۰۰۰۵
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۲

سونی 900 کارمند خود را اخراج می‌کند

سونی اعلام کرد حدود 900 کارمند بخش پلی‌استیشن خود را اخراج می‌کند که کاهش حدود 8 درصد از کل نیروهای جهانی این شرکت است.

به گزارش «نبض فناوری»، «جیم رایان» مدیر عامل پلی‌استیشن گفت: «ما تصمیم بسیار سختی گرفته‌ایم تا برنامه‌ خود برای کاهش حدود ۸ درصد یا ۹۰۰ نفر از تعداد کل کارمندان در سراسر جهان را اعلام کنیم، کارمندان در سراسر جهان، از جمله استودیوهای ما، تحت تاثیر قرار می گیرند.»
چندین استودیو پلی استیشن تحت تأثیر این اخراج ها قرار گرفته اند، سونی استودیوی لندن خود را در انگلیس که بازی های پلی استیشن واقعیت مجازی را توسعه می دهد، تعطیل کرد. 
«هرمن هالست» رئیس استودیو پلی استیشن، تایید کرد که استودیوهای مستقر در ایالات متحده مانند Insomniac Games و Naughty Dog در کنار استودیوی Guerrilla سونی مستقر در هلند نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند. به طور کلی، کارمندان در سراسر آمریکا، ژاپن، و مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا و آسیا-اقیانوسیه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
این اخراج تنها چند روز پس از آن اتفاق می‌افتد که چشم انداز فروش PS5 چیزی نبود که سونی انتظار داشت و منجر به کاهش 10 میلیارد دلاری قیمت سهام سونی شد. 
صنعت بازی اخیراً با موجی از اخراج‌ها مواجه شده است و بازی‌های بزرگ سال 2023 تحت الشعاع اخراج‌ها قرار گرفتند. مایکروسافت ماه گذشته 1900 کارمند اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس را اخراج کرد که حدود 8 درصد از کل بخش بازی های مایکروسافت را تشکیل می دهند. همچنین یونیتی 25 درصد از نیروی کار خود را در ماه گذشته و دیسکورد نیز 17 درصد را اخراج کردند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی