کد خبر: ۴۰۰۷۳
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

چگونه ایرپاد‌های گم‌شده را پیدا کنیم؟

برای یافتن ایرپاد‌های گم‌شده، تنها کافی است برنامه Find My را باز کنید و از نوار پایین گزینه Devices را انتخاب کنید. دستگاه‌هایی که در این برنامه ثبت شده برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه کمتر کسی است که نامی از ایرپاد را نشنیده باشد. امروزه این هدفون‌های مشهور به فراوانی در دستان کاربران دیده می‌شود. حتی برخی کاربران که تلفن‌های همراه اندرویدی دارند نیز به جای تهیه هدفونی از برند تلفن همراه خود، ایرپاد‌ها را تهیه می‌کنند.
عمومی‌ترین هدفون‌های اپل که طراحی آن‌ها برگرفته از هدفون‌های سیمی اپل است و ارگونومی ثابتی دارند. این هدفون‌ها برای مصارف عمومی مانند شنیدن موسیقی و مکالمه برای کاربرانی در نظر گرفته شده که استفاده‌های حرفه‌ای از هدفون خود ندارند. البته به این معنی نیست که کیفیت آن‌ها پایین است! اگر از کاربران اپل باشید و از این هدفون استفاده کرده باشید؛ متوجه خواهید شد که در این بازه قیمت، برای دستگاه‌های اپل بهترین انتخاب است. البته می‌توانید از محصولات بیتس هم استفاده کنید که آن‌ها نیز از تولید شرکت اپل هستند و امکانات مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهند. تاکنون ۳ نسخه از این هدفون‌ها تولید شده که آخرین به‌روزرسانی آن شامل تغییرات ظاهری و ارگونومیکی خاصی است.
پرفروش‌ترین و موفق‌ترین تولید اپل در میان هدفون‌های بی‌سیم این شرکت، ایرپاد پرو بوده‌است. 
ایرپاد پرو با حل مشکل پایداری در گوش و داشتن امکانات بیشتر توانست برگ برنده اپل در این زمینه باشد. ارگونومی بسیار مناسب که برگرفته از ساختار گوش انسان بوده و ساعت‌ها در گوش ماندشان باعث ایجاد خستگی نمی‌شود نیز برتری مهم دیگری است. البته بزرگ‌ترین تغییر در این سری را می‌توان وجود سری‌های سیلیکونی دانست که می‌توانید با توجه به اندازه گوش خود یکی از آن‌ها را استفاده کنید. این انتقادی بود که به ایرپاد‌های معمولی وارد بوده و هست؛ زیرا جدیدترین نسخه این هدفون‌ها نیز همچنان ارگونومی ثابتی دارند.
شاید اتصال ایرپاد را ترفند ندانید! اما اگر به تازگی یکی از این محصولات را تهیه کرده باشید؛ ممکن است قدری سردرگم شوید. اپل رابط کاربری بسیار ساده‌ای را برای محصولاتش طراحی می‌کند که گاهی همین سادگی سبب ایجاد دشواری می‌شود. اتصال ایرپاد به آیفون یا آیپد نیز به دلیل سادگی بیش از حد که در باور برخی نمی‌گنجد؛ ممکن است سردرگمی ایجاد کند. تنها کافی است که بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید و سپس درب کیس ایرپاد را در کنار دستگاه خود باز کنید. انیمیشن متحرکی نشان داده می‌شود که مدل ایرپاد و نسل آن را نشان می‌دهد.
در ایرپاد‌های معمولی (مانند سری ۱، ۲ و ۳) تنها کافی است که گزینه Connect را لمس کرده و ایرپاد را به دستگاه خود متصل کنید. البته ممکن است در برخی مدل‌ها باز کردن درب کیس ایرپاد انیمیشن خاصی را برای شما نشان ندهد! در این حالت باید دکمه پشت ایرپاد را چند ثانیه‌ای فشار دهید تا اتصال برقرار شود. اکنون می‌توانید با مراجعه به تنظیمات بلوتوث دستگاه خود همانند تصویر زیر تغییراتی که نیاز دارید را اعمال کنید.
هنگام اتصال ایرپاد پرو، پس از اتمام فرآیند اتصال باید تنظیماتی را اجرا کنید که هم‌خوانی ایرپاد با گوش شما تایید شود. در این حالت آیفون شما با پخش موسیقی پیش‌فرض، به صورت هوشمند بررسی می‌کند که آیا سری سیلیکونی انتخاب شده مناسب اندازه گوش شما هست یا باید آن را تعویض کنید. پس از این مرحله نیز باید وظایف دکمه‌های لمسی‌ـ‌فشاری روی ساقه ایرپاد‌ها را مشخص کنید. انجام این تنظیمات در کل ۳ تا ۴ دقیقه طول می‌کشد که بسیار هم مهم است.
اگر تلفن همراه شما آیفون نیست، می‌توانید در قسمت بلوتوث دستگاه خود، نام ایرپاد را لمس کرده و همزمان دکمه پشت ایرپاد را نیز بفشارید تا اتصال میان دستگاه شما و ایرپاد برقرار شود. البته به‌خاطر داشته باشید که ممکن است امکاناتی مانند قطع اتوماتیک صدا هنگام درآوردن گوشی‌های ایرپاد روی دستگاه شما کار نکند.
نبود زبان فارسی در آیفون‌ها سبب شد بسیاری از کاربران این دستگاه‌ها تا اندازه‌ای با نام گزینه‌های گوناگون در تلفن‌های همراه آشنا شوند. افزون‌بر این، دستیار صوتی اپل یا همان Siri که توانایی‌های ویژه‌ای دارد؛ از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و باید به زبان انگلیسی با آن صحبت کرد که بازهم سبب تقویت گفتار شما خواهد شد.
از ترفند‌های ایرپاد می‌توان به شنیدن اعلان‌ها به‌وسیله این هدفون‌ها اشاره کرد. شما با فعال کردن گزینه‌ای در تلفن همراه خود، هنگامی که اعلانی دریافت کنید (پیام، تماس و…) دستیار صوتی برای شما آن را خواهد خواند.
انتخاب عنوانی مناسب برای این ترفند ایرپاد به دلیل کارایی بسیاری که دارد کمی دشوار است. خود اپل این توانایی را Amplify the conversation می‌نامد. شما با کمک این توانایی می‌توانید صدا‌هایی که می‌خواهید بشنوید را تقویت کنید. البته این توانایی تنها در ایرپاد‌هایی وجود دارد که حذف نویز فعال و Transparency در آن‌ها وجود دارد. همان‌گونه که می‌دانید؛ با فعال کردن حالت Transparency میکروفون‌های داخل ایرپاد، صدای محیط را تقویت کرده و به شما کمک می‌کند تا صدای صحبت کردن افراد در کنار خود را بشنوید. حالت Amplify the conversation نیز در همین راستا، اما تخصصی‌تر عمل می‌کند.
گم کردن ایرپاد‌ها مشکلی است که بسیاری از کاربران آن را تجربه می‌کنند. به دلایل گوناگون از جمله درآوردن یکی از گوشی‌ها یا افتادن آنها، ممکن است گم شوند. البته امکان دارد آن‌ها را از گوش خود درآورید و فراموش کنید داخل کیس قرار دهید. به هر جهت، اگر ایرپاد در فاصله نزدیک شما باشد؛ می‌توانید آن‌ها را به کمک برنامه Find My پیدا کنید.
برای یافتن ایرپاد‌های گم‌شده، تنها کافی است برنامه Find My را باز کنید و از نوار پایین گزینه Devices را انتخاب کنید. دستگاه‌هایی که در این برنامه ثبت شده برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. با لمس نام ایرپاد، دو انتخاب پیش روی شما قرار می‌گیرد.
به‌روز رسانی نرم‌افزاری گرچه ممکن است از ترفند‌های ایرپاد نباشد؛ زیرا به‌صورت خودکار انجام می‌شود. اما انجام دستی آن بدون شک ترفندی است که باید آن را بلد باشید. این به‌روز رسانی‌های نرم‌افزاری می‌تواند عملکرد ایرپاد‌ها را بهینه‌تر کند که شامل پوشش بهتر فرکانس‌های میانی و پایین، ANC بهتر (البته کمی بهتر) و البته Transparency با امکاناتی بیشتر است. به‌روز رسانی عموما به‌صورت خودکار و زمانی انجام می‌شود که هدفون به گوشی شما متصل و گوشی نیز درحال شارژ باشد. اما اگر می‌خواهید خودتان این‌کار را انجام دهید؛ کافی است هدفون‌ها را داخل کیس خود گذاشته و کیس را به‌وسیله کابل به آیپد یا مک وصل کنید.

برچسب ها: ایرپاد هدفون اپل
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی