کد خبر: ۴۰۰۸۴
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۹

چه زبان‌ هایی در سال 2024 برای برنامه نویسی مهم هستند؟

عاشقان کد نویسی و توسعه گران نرم افزار و اپلیکیشن همیشه به دنبال یادگیری زبان‌ های جدید برنامه نویسی برای توسعه کار خود هستند. همچون دیگر بخش‌های دنیای کامپیوتر و IT، زبان‌ های برنامه نویسی نیز هرسال دچار تغییرات ساختاری شده و یادگیری زبان‌ های جدید انتخابی مطلوب برای افرادی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. زبان‌ های برنامه نویسی 2024 با توجه به نوع پلتفرم انتخابی شما می‌توانند متفاوت باشند. از جاوا اسکریپت گرفته تا زبان R و پایتون همگی یک انتخاب مناسب برای یاد گرفتن در سال 2024 هستند.

بهترین زبان‌ های برنامه نویسی در سال 2024

هم‌زمان با پیشرفت سریع فناوری و تغییر صنایع مرتبط با آن، برنامه نویسان نیز باید دانش خود را در رابطه با زبان‌ های برنامه نویسی بروز کنند. برنامه ریزی برای یادگیری زبان‌ های نو ظهور یا یادگیری نکات جدیدتر و روش‌های بهتر توسعه نرم افزار از جمله کارهایی است که باعث می‌شود مسیر خود را تا انتهای سال گم نکنید.

تفاوتی ندارد که یک توسعه دهنده با تجربه باشید یا یک فرد مبتدی. در ابتدای ورود به دنیای برنامه نویسی، شناخت بهترین زبان‌ های برنامه نویسی 2024 می‌تواند راه شما را برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده حرفه‌ای هموارتر کند. در ادامه به معرفی زبان‌ های برنامه نویسی خواهیم پرداخت که با فراگیری آنها می‌توانید پروژه‌های بیشتری را برای کد زدن قبول کنید.

بهترین زبان‌ های برنامه نویسی 2024 برای کامپیوتر

اگر به دنبال برنامه نویسی بر روی پلتفورم های دسکتاپ هستید یادگیری زبان های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هرچند که انتخاب شما محدود به موارد زیر نمی‌‎شود، اما بهتر است دانش کلی مناسبی در این زبان های برنامه نویسی داشته باشید.

جاوا اسکریپت در سال 2024

جاوا اسکریپت همچون سال‌های گذشته نیز در رأس زبان‌ های برنامه نویسی جذاب برای شروع برنامه نویسی قرار دارد. این زبان در ابتدا برای ساخت صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گرفت. با تغییرات بسیار در طول زمان اما جاوا اسکریپت توانست با بسیاری از زبان‌ های برنامه نویسی دیگر ادغام شده و قابلیت سینک سازی بسیار بالایی را در اختیار کاربر خود قرار دهد.

هرچند که شاید جاوا اسکریپت به علت نقاط ضعف امنیتی بسیار در کنار کند بودن و دشواری رفع اشکال در زمان کد زنی انتخاب اول شما نباشد، اما یادگیری این زبان جذاب می‌تواند پروژه‌های بسیاری را از دنیای وب و حتی کلاینت‌های هایبرید به سمت شما روانه کند. توجه کنید که جاوا اسکریپت با زبان برنامه نویسی جاوا تفاوت‌های بسیاری دارد. از این رو اگر تازه کار هستید حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

زبان برنامه نویسی کاتلین " Kotlin "

در حال حاضر برنامه نویسانی که به این زبان برنامه نویسی مسلط هستند مبالغ بسیار بالایی را در قبال انجام پروژه با زبان کاتلین دریافت می‌کنند. کاتلین همچنان با سرعت در حال پیشرفت است و قطعاً در زبان‌ های برنامه نویسی 2024 جزو بهترین‌ها خواهد بود. پس حتماً آن را در برنامه یادگیری خود برای امسال قرار دهید.

زبان برنامه‌نویسی پایتون (Python)

پایتون تبدیل به یک نام‌آشنا در میان توسعه دهندگان نرم افزار شده است. این زبان تعامل بسیار بالایی با ابزارهایی همچون اسکریپت و فریم‌ورک جنگو دارد و از این رو برای توسعه نرم افزار جزو انتخاب‌های اول هر توسعه دهنده‌ای می‌باشد. این زبان تفسیری می‌تواند بر روی پلتفرم‌های مختلفی اجرا شود. از این رو یادگیری این زبان برنامه نویسی قطعاً می‌تواند انتخاب مناسبی برای افزایش قدرت و توانایی کد نویسی شما در پلتفرم‌های مختلف باشد.

زبان‌ های برنامه نویسی 2024 برای موبایل

موبایل تبدیل به یک بخش جدانشدنی از زندگی روزمره ما انسان‌ها تبدیل شده است. از بازی‌های رایانه‌ای گرفته تا انجام امور حسابداری همگی به کمک این گجت جذاب قابل انجام هستند. از این رو یادگیری زبان‌ های برنامه نویسی 2024 مرتبط با موبایل می‌تواند انتخابی مطلوب برای توسعه دهندگان اپلیکیشن و نرم افزار باشد.

زبان برنامه‌نویسی سوئیفت (Swift-iOS)

زبان برنامه نویسی سوئیفت از زمان معرفی در سال 2014 تا کنون دستخوش تغییرات بسیاری شده است. در حال حاضر این برنامه نویسان این زبان از جمله پردرآمدترین افراد دنیای توسعه نرم افزار و اپلیکیشن هستند. این زبان برنامه نویسی قطعاً جزو بهترین زبان‌ های برنامه نویسی 2024 سیستم عامل IOS خواهد بود. با یادگیری این زبان می‌توانید در پلتفرم‌هایی همچون Linux، macOS، IOS، tvOS و Watch OS فعالیت داشته باشید.

زبان برنامه‌نویسی دارت (Dart-Android)

بازار سیستم عامل اندروید و توسعه اپلیکیشن در آن نیز همچون سال‌های گذشته داغ است. هرچند که بسیاری از زبان‌ های برنامه نویسی یاد شده توانایی اجرا بر روی این پلتفرم را دارند اما زبان برنامه نویسی دارت به طور مشخص برای سیستم عامل اندروید منتشر شده است. این زبان برنامه نویسی توسط گوگل توسعه داده شده و به لطف فریم‌ورک Flutter می‌تواند عملکردی ترکیبی را در اختیار شما قرار دهد. از این رو یادگیری این زبان جذاب می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربرانی باشد که تمرکز ویژه‌ای بر روی توسعه اپلیکیشن بر روی پلتفرم IOS یا Android دارند.

انتخاب از میان زبان‌ های برنامه نویسی 2024

در دنیای امروز زبان‌ های برنامه نویسی بسیاری برای انتخاب و توسعه اپلیکیشن یا نرم افزار مورد نظر شما وجود دارند. از این انتخاب از میان زبان‌ های برنامه‌نویسی 2024 چالش بر‌انگیز خواهد بود. اگر جزو افرادی هستید که به تازگی به دنیای برنامه نویسی وارد شدید انتخاب زبان‌ های آسان همچون پایتون یا جاوا اسکریپت می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

البته اگر یک چالش بزرگ را دوست دارید می‌توانید به سراغ زبان‌ های c++ یا جاوا بروید. قبل از انتخاب یک زبان برای یادگیری اما توجه کنید که بیشتر به توسعه در کدام پلتفرم علاقه دارید. هر کدام از زبان‌ های برنامه نویسی 2024 ویژگی‌های منحصر به فرد مرتبط با خود را دارند. بعضی از آنها به طور مشخص برای اپلیکیشن و بعضی از آنها برای تجزیه و تحلیل داده پا به عرصه گذاشته‌اند. از این رو شناخت زبان‌ های مختلف می‌تواند کار انتخاب از میان لیست زبان‌ های برنامه‌نویسی 2024 را برای شما ساده‌تر کند.

در سال‌های آینده نیز قطعاً زبان‌ های برنامه نویسی جدیدی پا به عرصه وجود خواهند گذاشت. اما آنچه مشخص است زبان‌ هایی همچون راست، کاتلین، سویفت و... همچنان می‌توانند جزو انتخاب‌های برتر برای توسعه نرم افزار باشند. آنچه مشخص است، سرعت تغییر بالای دنیای کد نویسی است. اگر می‌خواهید که از قافله عقب نمانید بهتر است که مهارت‌های خود را به روز نگه دارید.

حتماً لازم نیست که به تمامی زبان‌ های برنامه نویسی موجود در دنیا مسلط باشید. شرکت در دوره‌ها همچون دوره آموزش جاوا اسکریپت یا خرید یک پکیج آموزش پایتون نیز می‌تواند شما را از رقبایتان جلوتر نگه دارد. در کنار یادگیری زبان‌ های برنامه‌نویسی 2024 حتماً به آموزش‌های پایه همچون مهارت حل مسئله، تفکر انتقادی و بازاریابی بها بدهید.

اگر نتوانید آنچه را که آموختید به وسیله بازاریابی به فروش برسانید تفاوتی میان یک فرد عادی و یک توسعه دهنده نرم افزار یا اپلیکیشن نخواهد بود. شما و شبکه‌ای که ایجاد کردید می‌تواند سکوی پرتاب شما برای رسیدن به اهدافتان به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار باشد. یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید قطعاً می‌تواند انتخاب مطلوبی برای کاربرانی باشد که به دنبال افزایش دامنه توانایی‌های خود، هستند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی