کد خبر: ۴۰۱۲۲
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰

بومی‌سازی میز حرفه‌ای صدا و تصویر توسط دانش‌بنیان‌های ایرانی

یک شرکت دانش بنیان ایرانی فعال در زمینه تولید محصولات تخصصی صدا و تصویر، موفق به ساخت و بومی سازی بیش از ۱۰۰ محصول نوآورانه از جمله میز صدا و تصویر (میز میکسر) به عنوان قلب تپنده مرکز تولید و پخش محتوای زنده شده است؛ محصولی که در آسیا تنها ژاپنی‌ها قادر به ساخت آن هستند و با این محصول نوآورانه بخش اعظمی از نیازهای رسانه ملی می‌تواند مرتفع شود.

به گزارش «نبض فناوری»سیدیحیی قریشی از مدیران این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه، این شرکت حدود ۲۲ سال است که به شکل حرفه ای در صنعت برودکست (Broadcast یعنی پخش کردن)، رسانه و ارتباطات، طراحی راهکارهای پیشرفته و همچنین تولید محصولات تخصصی صدا و تصویر فعالیت می کند، افزود: شرکت دانش بنیان صمیم در حال حاضر به یکی از تامین کنندگان اصلی و شاخص رسانه ملی و سازمان ها و شرکت های کشور تبدیل شده است.

برودکست کردن اطلاعات در شبکه، یعنی اینکه یک دستگاه (فرستنده) اطلاعاتش را در تمام رایانه‌های عضو آن شبکه پخش کند. به عنوان مثال یک ایستگاه رادیویی سیگنال هایش را به تمامی آنتن های گیرنده می‌فرستد و آنتن ها از طریق سیگنال ها می‌توانند تلویزیون را مشاهده کنند.

وی طراحی و تولید بیش از ۱۰۰ محصول سخت افزاری و نرم افزاری به شکل حرفه ای توسط این شرکت فناور را گویای توانمندی جوانان متخصص و نخبه کشورمان دانست و گفت: همگام بودن با آخرین دستاوردهای تکنولوژی، باعث شده که تمام محصولات ما علاوه بر تطبیق با نیازهای تخصصی داخلی، از قدرت رقابت با نمونه های ساخت شرکت های خارجی نیز برخوردار باشد و حتی به برخی از کشورها از جمله روسیه صادر شود.

 

بومی‌سازی میز حرفه‌ای صدا و تصویر توسط دانش‌بنیان‌های ایرانی

این فعال حوزه دانش بنیان با بیان اینکه، هم اکنون در سه حوزه محصول تولید می کنیم، افزود: این شامل محصولات برودکست یا تجهیزات زیرساخت استودیویی یا واسط استودیویی، تجهیزات سیگنال رسانی و دو حوزه دیگر نرم افزاری همچون محصولات مدیریت اتوماسیون رسانه و محصولات ارتباطات صوتی اینترکام است.

وی، از انواع پردازنده ها، توزیع کننده ها و مبدل های صدا و تصویر، مبدل های فیبر و IP، ویدئو سوییچر (میز میکسر تصویر) انواع روتر و کنترل پنل، مالتی ویور، گیرنده های ماهواره ای و ریماکس، سیستم های اینترکام (نوعی دستگاه ارتباط صوتی) و پیجینگ ویژه استودیوها، مراکز صنعتی و بیمارستانی، سامانه های اتوماسیون مدیا تنها به عنوان بخشی از تولیدت بومی سازی شده این شرکت فناور نام برد.

طراحی محصولی که در آسیا تنها ژاپن سازنده آن است

این شرکت دانش بنیان اخیرا موفق به ساخت میکسرهای ویدئو به عنوان عضو اصلی استودیوهای تلویزیونی و قلب تپنده مراکز تولید و پخش محتوای زنده شده است و در حال حاضر این دستگاه که هنوز به بازار عرضه نشده برای تست و دریافت تاییدیه نهایی در اختیار بخش فنی سازمان صداوسیما که با انواع این دستگاه ها سروکار داشته‌اند، قرار گرفته است.

قریشی در این خصوص با بیان اینکه، وظیفه اصلی دستگاه میز میکسر، مدیریت و پردازش تصاویر و فراهم کردن خروجی نهایی برای کارگردان استودیو است، این میز را دستگاهی با تکنولوژی سطح بالا برای فعالان حرفه ای حوزه صدا و تصویر با قابلیت اطمینان بالا و قدرت کارکرد ۲۴ ساعته در هفت روز هفته متناسب با نیازهای متخصصان داخلی حوزه برودکست دانست.

وی با بیان اینکه، ساخت چنین تجهیزاتی در دنیا تنها در انحصار حداکثر ۱۰ کشور از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن و برخی از شرکت های اروپایی است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها سازنده میز میکسر در آسیا شرکت های ژاپنی از جمله سونی و پاناسونیک هستند و ایران نیز موفق شده که این تجهیز فناورانه را برای نخستین بار با دانش بومی تولید کند.

این فعال حوزه دانش بنیان تاکید کرد: محصولاتی که ما تولید می کنیم، های‌تک است و به لحاظ قیمتی لوکس حساب می شوند و برای شبکه های تصویری و صوتی بسیار مهم است که آنتن خود را هیچ وقت از دست ندهند.

قریشی در ادامه با بیان اینکه، هم اکنون ۱۱۰ نفر در این شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۹۰ درصد آنها افراد تحصیلکرده دانشگاهی و حدود ۷۰ درصد نیز در حوزه فنی شرکت مشغول به کار هستند.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی