کد خبر: ۴۰۱۴۹
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۷

رونمایی از پیام‌هایی که قرار است به قمر «اروپا» فرستاده شوند

ناسا از یک صفحه فلزی رونمایی کرده که پیام‌ها و نام‌های ارسال‌شده از سوی مردم روی آن حک شده‌ است و قرار است با ماموریت «اروپا کلیپر» به قمر سیاره مشتری فرستاده شود.

به گزارش «نبض فناوری»، با پیروی از سنت تاریخی ناسا برای فرستادن پیام‌های الهام‌بخش به فضا، این آژانس برنامه‌های ویژه‌ای را برای ماموریت «اروپا کلیپر»(Europa Clipper) دارد که اواخر امسال به سمت قمر سیاره مشتری موسوم به «اروپا» پرتاب خواهد شد.

ناسا اعلام کرد، قمر اروپا شواهد قوی را از وجود یک اقیانوس زیر پوسته یخی خود نشان می‌دهد که بیش از دو برابر میزان آب کل اقیانوس‌های زمین را در خود جای داده است. یک صفحه فلزی مثلث‌شکل روی فضاپیما از چند جهت می‌تواند این ارتباط را با زمین حفظ کند.

در قلب این صفحه فلزی، یک شعر با عنوان «در ستایش راز: شعری برای اروپا»(In Praise of Mystery: A Poem for Europa) سروده «آدا لیمون»(Ada Limón) شاعر آمریکایی حکاکی شده است. یک ریزتراشه سیلیکونی نیز با آن همراه شده که بیش از ۲.۶ میلیون نام فرستاده‌شده توسط مردم روی آن حک شده است. این ریزتراشه تصویری از یک بطری در میان منظومه مشتری خواهد بود که به کمپین «پیام در بطری» ناسا بازمی‌گرد. این کمپین از عموم مردم دعوت کرد تا نام خود را با فضاپیما به قمر اروپا بفرستند.

این صفحه که از فلز تانتالیوم و در ابعاد حدود ۱۸ در ۲۸ سانتی‌متر ساخته شده، عناصر گرافیکی را در دو طرف خود جای داده است. صفحه رو به بیرون، ارتباط زمین را با قمر اروپا برجسته می‌کند. زبان‌شناسان، معادل واژه آب را از ۱۰۳ زبان سراسر جهان جمع‌آوری کردند. فایل‌های صوتی به شکل موج(نمایش بصری امواج صوتی) درآمدند و به صفحه فلزی متصل شدند. شکل موج‌ها از نمادی گرفته شده که نشان‌دهنده علامت زبان اشاره آمریکا برای آب است.

برای شنیدن صدای زبان‌های گفتاری و دیدن علامت، به وب‌سایت ناسا مراجعه کنید.

رونمایی از پیام‌هایی که قرار است به قمر «اروپا» فرستاده شوند

پیام ماموریت اروپا کلیپر با هدف برانگیختن تخیل و ارائه یک چشم‌اندازی متحدکننده انجام می‌شود.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
وبگردی