کد خبر: ۴۰۱۵۸
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۲

نبرد بر سر جذب استعدادهای هوش مصنوعی در اروپا

هجوم استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی، نبرد برای کشف استعداد‌های فنی را در اروپا داغ کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، هجوم استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی (AI) نبرد برای کشف استعداد‌های فنی را در اروپا داغ می‌کند و شرکت‌هایی مانند گوگل دیپ مایند را مجبور می‌کند بین پرداخت هزینه‌های کلان یا از دست دادن بهترین ذهن‌های منطقه یکی را انتخاب کنند.

موفقیت سرسام آور چت جی‌پی‌تی به سرمایه گذاران انرژی داده است که برای کشف موفقیت بعدی پول‌های خود را به سمت استارت آپ‌های آینده دار هوش مصنوعی سرازیر کنند.

در موج سرمایه‌گذاری، مجموعه‌ای از شرکت‌های هوش مصنوعی از جمله کوهِر کانادا و آنتروپیک و اوپن ای‌آی مستقر در ایالات متحده - سال گذشته دفاتری را در اروپا افتتاح کردند و بر شرکت‌های فناوری که قبلاً تلاش می‌کردند استعداد‌ها را در منطقه جذب و حفظ کنند، فشار وارد کرد.

دیپ مایند مستقر در لندن که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شد. با به‌کارگیری هوش مصنوعی در همه چیز از بازی‌های رومیزی گرفته تا زیست شناسی ساختاری شهرت خود را به دست آورد.

اکنون این شرکت با تعداد زیادی رقبای با بودجه خوب مواجه است که در قلمرو آن هجوم می‌آورند، در حالی که تعداد فزاینده‌ای از کارمندان آن برای راه‌اندازی سرمایه‌گذاری‌های خود کار را ترک کرده‌اند.

به گفته یک منبع آگاه، دیپ مایند در تلاشی آشکار برای منصرف کردن کارکنان از پیوستن به شرکت‌های دیگر یا راه‌اندازی شرکت‌های خود، در اوایل سال جاری  به تعداد انگشت شماری از محققان ارشد اجازه دسترسی به سهام محدود به ارزش میلیون‌ها دلار را داد.

سخنگوی دیپ مایند به رویترز گفت: این یک فضای رقابتی است و افزود که این شرکت به عملکرد خوبش در جذب و پرورش استعداد‌ها ادامه می‌دهد.

کوهِرکه چت بات‌های داخلی و ابزار‌های دیگر را برای مشتریان خود طراحی می‌کند، فیل بلونسوم، محقق اصلی دیپ مایند را به مدت هفت سال، به عنوان دانشمند ارشد خود در سال ۲۰۲۲ استخدام کرد.

سباستین رودر نیز در ژانویه از دیپپ مایند به کوهِر پیوست.

او به رویترز گفت: به ندرت می‌توان شرکتی را پیدا کرد که یک کسب و کار عظیم را از ابتدا با ذهن‌های پیشرو در این صنعت ایجاد کند. وقتی چنین شانسی پیش می‌آید، از آن استفاده کنید.

منبع/ آنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی