کد خبر: ۴۰۱۵۹
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۷

نحوه فروش قالب در تم فارست

تم فارست یک مارکت بین المللی برای فروش انواع قالب به خصوص قالب وردپرس است که به فروش قالب‌های دروپال، شاپیفای، جوملا و HTML هم می‌پردازد. وردپرس بخش بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داده و بیش از 30% قالب‌های آن وردپرسی هستند که بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

نحوه فروش قالب در تم فارست

انواتو (Envato) یک مارکت بین المللی فروش قالب برای طراحان سایت است که در سال 2006 توسط طراحان استرالیایی تاسیس شد و کار آن فروش کالاهای دیجیتال مثل افزونه و قالب وردپرس است و بازارهای آن شامل کدکنیون، تم فارست، videohive، graphicriver، Audio Jungle و غیره است. تم فارست یکی از بزرگترین بازارهای این مارکت است که بسیاری از طراحان و برنامه نویسان محصولات خود را در آن به فروش می‌رسانند. اما نحوه فروش قالب در تم فارست چگونه است؟ برای اینکه روند فروش محصولات در مارکت‌های انواتو را بدانید در ادامه همراه ما باشید.

تم فارست چیست؟

تم فارست یک مارکت بین المللی برای فروش انواع قالب به خصوص قالب وردپرس است که به فروش قالب‌های دروپال، شاپیفای، جوملا و HTML هم می‌پردازد. وردپرس بخش بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داده و بیش از 30% قالب‌های آن وردپرسی هستند که بالاترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است.

تم فارست دومین بازار انواتو و موفق‌ترین بازارهای این مارکت است که در سال 2008 راه‌اندازی شد. در واقع تم فارست بخشی از شرکت Envato.com است و در سال 2016 بیش از 7 میلیون کاربر داشته است.

ThemeForest یک مارکت پلیس است که هر کس از هر کجای دنیا می‌تواند محصولات خود را برای فروش قرار دهد. کاربران از فروشنده‌های دیگر محصول را می‌خرند و درآمد تم فارست از پورسانت و میزان فروش است.

نکته: کد کنیون یکی از مارکت‌های فروش افزونه است که انواع افزونه‌هایی کاربردی، فروشگاهی، امنیتی و غیره را برای انواع سایت فروشگاهی، شرکتی و غیره در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال افزونه وردفنس یکی از افزونه های امنیتی است که ویژگی‌های امنیتی مختلفی را برای محافظت از سایت شما در برابر حملات ناخواسته، آسیب پذیری‌ها و تهدیدهای امنیتی فراهم می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به فایروال برنامه، اسکنر بدافزار، حافظت از حملات شناخته شده امنیتی، امکان نمایش ترافیک آنلاین سایت، امنیت فرم‌های ورود و عضویت سایت ازطریق احراز هویت دو مرحله‌ای اشاره کرد.

کسب درآمد از تم فارست

در حال حاضر مجموعه فروشنده‌های موفقی در تم فارست مشغول هستند و ثبت محصول نسبت به سال‌های قبل کمی سخت گیرانه‌تر شده است. با این حال اگر محصول شما استانداردهای کدنویسی و طراحی لازم را رعایت کرده باشد شانس بالایی در پذیرش محصول در تم فارست دارید.

برای اینکه محصول شما استانداردهای لازم را داشته باشد پیشنهاد می‌کنم به صورت اصولی برنامه نویسی وردپرس را یاد بگیرید یا برای اینکه برنامه نویسی وردپرس را به صورت اصولی و استاندارد یاد بگیرید دوره برنامه نویسی وردپرس آکادمی راست چین یکی از دوره‌هایی که است که صفر تا صد طراحی قالب و افزونه را به شما یاد می‌دهد.

بعد از طراحی قالب و افزونه، راست چین به شما کمک می‌کند تا با یک پلن درآمدی محصول خود را در این مارکت ایرانی به‌فروش برسانید. سپس با کسب تجربه بیشتر و طراحی قالب وردپرس محصول خود را در سایت‌ تم فارست بفروش برسانید.

یکی دیگر از زبان‌هایی که در توسعه وردپرس به شما کمک می‌کند جاوا اسکریپت است که ری اکت یکی از کتابخانه‌های قدرتمند آن است. در دوره برنامه نویسی ری اکت این کتابخانه پرکاربرد را که برای  برای ساخت رابط کاربری یاد می‌گیرید.

نحوه ثبت و فروش محصول در تم فارست

فروش در تم فارست به دلیل کسب درآمد دلاری برای افراد جذاب است اما با همه چیزهایی که گفته شد اگر قصد ثبت محصول در تم فارست را دارید باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

قوانین GPL تم فارست

در صورتی که بخواهید قالبی طراحی کنید و آن را در مخزن وردپرس یا مارکت پلیس‌های خارجی به فروش برسانید تا افراد دیگر هم از آن استفاده کنند باید از قوانین GPL تبعیت کنید. مجوز GPL برای نرم‌افزارهایی استفاده می‌شود که قرار است منتشر شده و در اختیار افراد قرار بگیرند. قالب شما باید به همراه یک فایل متنی (TXT) باشد که به آن فایل GPL می‌گویند که درباره قوانین استفاده از محصولات تم فارست توضیح می‌دهد. کلیه فایل‌های قالب که شامل فایل‌های CSS و تصاویر قالب هستند نیز باید باشند.

قالب‌ها باید 100% سازگار با مجوزهای GPL منتشر شوند.

بررسی فایل‌های پروژه

اگر برای توسعه قالب از افزونه‌هایی که در تم فارست به فروش می‌رسند استفاده کرده‌اید باید نسخه extend (لایسنس‌دار) محصول را تهیه کرده باشید تا تم فارست محصول شما را ثبت کند.

ساخت فایل راهنما

برای اینکه حجم کار خود را سمت پشتیبانی قالب کم کنید بهتر است نحوه کار با محصول و نصب آن را در یک فایل راهنما توضیح دهید و به همراه محصول ارائه دهید. این مساله حجم تیکت‌های ارسالی از سمت خریداران را کم می‌کند.

نکته: در صورت عدم پشتیبانی مناسب، فروش محصول شما در تم فارست متوقف خواهد شد.

آپلود فایل در تم فارست

برای ثبت و آپلود محصول در تم فارست باید در سایت Envato یک حساب کاربری بسازید که البته به دلیل تحریم بودن ایران این امکان به صورت معمولی وجود ندارد.

تحریم ایرانیان

مدتی است که دسترسی از داخل ایران به تم فارست محدود و آی پی داخل ایران مسدود شده است و به محض زدن آدرس انواتو صفحه زیر نمایش داده می‌شود.

برای فروش قالب در تم فارست چطور از پس تحریم‌های Envato برآییم؟

برای ثبت نام در تم فارست باید IP خود را تغییر داده و IP اصلی خود را پنهان کنید و یک حساب ارزی در خارج از ایران داشته باشید.

با خرید یک سرور مجازی ویندوز که آی پی ثابت ارائه می‌دهد نیز می‌توانید تحریم‌ها را دور بزنید از معلق شدن حساب خود در این سایت جلوگیری کنید.

بعد از اینکه از تحریم‌ها عبور کردید، Themeforest محصولات شما را بررسی و ایرادات آن را اعلام کرده و از شما می‌خواهد آنها را رفع کنید. سخت گیری تم فارست در این زمینه زیاد است چون فضای رقابتی بزرگی با وجود تعداد زیادی از فروشندگان در آن به وجود آمده است. البته این مساله کمک کرده تا کیفیت محصولات این سایت بالا برود.

تم فارست به حساب‌هایی که فروش پایینی دارند مشکوک شده و آنها را مسدود می‌کند؛ در صورتی که فروش شما در این سایت بالا باشد از خطر مسدود شدن رها می‌شوید.

کسب درآمد دلاری از تم فارست

به ازای فروش هر قالب وردپرس در تم فارست 35 تا 50 درصد به شما می‌رسد. اگر به صورت انحصاری قالب را در تم فارست به فروش نرسانید فقط 25% از فروش را دریافت می‌کنید.

قوانین مالیاتی ایالات متحده در آن اعمال می‌شود و همین مساله باعث شده که شهروندان غیر آمریکایی درآمد پایین تری داشته باشند.

از آنجایی که کسب درآمد از تم فارست به صورت ارزی و دلاری است مساله نقد کردن درآمد تم فارست پیش می‌آید. فروشندگان می‌توانند درآمد خود را نقد کرده و آن را به پول کشور خود تبدیل کنند. ایران به دلیل تحریم‌هایی که از سمت ایالات متحده دارد مشکل نقل و انتقال ارز و نقد کردن آن را دارد.

اما برای نقد کردن نیازی نیست نگران باشید چون پلتفرم‌هایی به وجود آمده‌اند که برای نقد کردن درآمد تم فارست به شما کمک می‌کنند.

نتیجه گیری

بر اساس قوانین تم فارست شما حق ندارید محصولات را در سایت خودتان به فروش برسانید اما بعضی از محصولات تحت لایسنس 100% قوانین GPL هستند که فروش آنها منعی از نظر تم فارست ندارد.

تم فارست یک سایت فروش قالب برای همه افرادی است که قصد طراحی سایت را دارند به علاوه متخصصان وردپرسی که می‌خواهند قالب‌هایی را که طراحی کرده‌ند در این سایت فروش برسانند ولی با توجه به کیفیت محصولات در این سایت، هر محصول با هر کیفیتی قبول نمی‌شد و باید طراحی قالب شما استانداردهای لازم را داشته باشد و حتی ممکن است چندین بار محصول شما رد شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی