کد خبر: ۴۰۱۶۲
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۹

تجهیزات تولید تونر با توانمندی داخلی ساخته می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که برای نخستین بار است که در کشور تجهیزات تولید تونر با توانمندی داخلی ساخته می‌شود، ادامه داد: این دستگاه، نمونه مشابه داخلی ندارد و از وجوه تمایز آن نسبت به نمونه خارجی می‌توان به استفاده از مواد اولیه بومی که تولید پتروشیمی‌های کشور است اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»تونر همان پودری است که در دستگاه‌های چاپگر و فتوکپی به عنوان جوهر مصرف می‌شود. با توجه به وارداتی بودن این محصول مصرفی و حجم قابل توجه نیاز کشور به آن، تولید تجهیزات ساخت تونر می‌تواند ضمن صرفه جویی قابل توجه ارزی و ریالی، وابستگی صنعت چاپ کشور به واردات را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. بر همین اساس و با توجه به نیاز مبرم کشور، متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان دست به کار شده و توانسته‌اند ماشین آلات تولید این پودر‌های رنگی را در کشور بومی سازی کنند.

محمدحسین حسنی، مدیرعامل شرکت سامانه پوی شرق با اشاره به طراحی و تجاری‌سازی ماشین‌های خط تولید تونر عنوان کرد: در ابتدای راه و با شناخت از نیاز جدی کشور به تونر به عنوان ماده‌ای گران قیمت و پرمصرف، کار آزمایشگاهی روی این فرآورده را آغاز کردم. پس از تحقیقات دریافتیم که برای تولید تونر ابتدا باید ماشین‌های تولید آن را در کشور بسازیم و با سرمایه‌گذاری شخصی و پس از صرف ۱۵ سال کار پژوهشی و توسعه‌ای، به توانمندی تولید تونر با یک فرمول منحصر به فرد دست یافتم.

این فعال فناور با اشاره به این‌که برای نخستین بار است که در کشور تجهیزات تولید تونر با توانمندی داخلی ساخته می‌شود، ادامه داد: این دستگاه، نمونه مشابه داخلی ندارد و از وجوه تمایز آن نسبت به نمونه خارجی می‌توان به استفاده از مواد اولیه بومی که تولید پتروشیمی‌های کشور است اشاره کرد. این تونر را با همکاری یک شرکت ایرانی تولید کرده ایم و تمام این دانش وفناوری در داخل رشد کرده و بر تمام زوایای آن واقفیم و قادر به توسعه، رشد وصادرات آن هستیم. ضمن این‌که قیمت آن از نمونه مشابه خارجی، ارزان‌تر است

وی به نیاز جدی صنعت چاپ کشور به تونر اشاره کرد و افزود: سالانه حدود سه هزار تن تونر وارد می‌شود که هر کیلوگرم میانگین ۱۰ دلار و در سال حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شود؛ اگر دریک بازار سالم و رقابتی مواد اولیه از پتروشیمی‌های داخلی تهیه شود، سبب ارزان‌تر شدن محصول، ایجاد اشتغال، توسعه تولید در شهر‌های دیگر، گسترش فناوری وصادرات آن می‌تواند سبب ارزآوری نیز شود.

حسنی با اشاره به ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در سال توسط خط تولید این شرکت دانش‌بنیان گفت: به واسط رسیدن به این ظرفیت تولید، ۱۰ نفر مستقیم و ۶۰ نفر غیر مستقیم مشغول می‌شوند.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی