کد خبر: ۴۰۱۶۴
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۹
حرکت روی سطوح ناهموار؛

سگ رباتیک لنوو ۶ پا از آب درآمد

شرکت لنوو نیز به عرصه تولید سگ های رباتیک وارد شده و محصول آن Daystar Bot GS نام دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، گیزموچاینا اعلام کرد، این ربات شبیه سگ رباتیک شرکت بوستون دینامیک (اسپات) طراحی شده اما یک تمایز مهم دارد و آن یک جفت پای اضافی است. این افزودنی جدید به ثبات بیشتر Daystar Bot GS و قابلیت مانور آن به خصوص روی سطوح ناهموار کمک می کند.

طبق گزارش ها Daystar Bot GS برای فعالیت در محیط های چالش برانگیز ساخته شده و دارای سیستم های کنترل پیشرفته ای است که احتمالا می توانند حرکات دقیق و ناوبری را هدایت کنند. همچنین استفاده از الگوریتم های ادراک پیشرفته در ربات حاکی از آن است که ابزار مذکور می تواند محیط اطرافش را درک و طبق آن عمل کند. از سوی دیگر ٖDaystar Bot GS دارای گواهینامه IP66 protection است که نشان دهنده سطح مقاومت نسبت به غبار و آب در عملیات های فضای آزاد است.

در وب سایت رسمی موجود ورای این جزییات تکنیکی، کاربردهای احتمالی Daystar Bot GS نیز ذکر شده است. به نظر می رسد لنوو سعی دارد این ربات را برای بخش های تجاری، صنعتی و عمومی عرضه کند تا در حوزه های ساخت وساز، بازرسی و حتی عملیات های جستجو ونجات به کار رود.

هرچند جزییات دقیق تر و عملکرد ربات هنوز اعلام نشده اما ساخت چنین ابزاری نشان دهنده تحولاتی جالب در حوزه بازار سگ های رباتیک است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی