کد خبر: ۴۰۱۶۵
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۳
توسط پنتاگون دنبال می‌شود؛

ایجاد ناوگانی از جنگنده‌های مجهز به خلبان هوش مصنوعی

پنتاگون قصد دارد ناوگانی متشکل از هزار جنگنده را توسعه دهد که توسط هوش مصنوعی خلبانی می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، اینترستینگ اینجینرینگ اعلام کرد، پنتاگون ایالات متحده قصد خود را برای تأمین بودجه توسعه ناوگان هواپیما‌هایی با خلبانی هوش مصنوعی اعلام کرده است. این قرارداد با دو پیمانکار خصوصی برای توسعه صنایع دستی به مناقصه رفته است.

این پروژه که پروژه هواپیمای رزمی مشترک (CCA) نامیده می‌شود، بخشی از یک برنامه بزرگتر۶ میلیارد دلاری برای پیوستن حداقل هزار پهپاد جدید به صفوف نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) خواهد بود. پهپاد‌های خلبان هوش مصنوعی در کنار خلبانان انسانی پرواز می‌کنند و به ارائه نقش‌های پوشش، اسکورت، پشتیبانی آتش و جستجو کمک می‌کنند.

هواپیمای پیشنهادی باید بتواند حداقل ۳۰ فوت (۹.۱ متر) از سطح زمین به طور مستقل و با سرعت زمینی ۶۰۰ مایل در ساعت (۹۶۶ کیلومتر در ساعت) پرواز کند. ناوگان هواپیما‌های بدون سرنشین هدایت‌شده با هوش مصنوعی باید قادر به انجام مانور‌های مخاطره‌آمیز و اسکورت و محافظت از هواپیما‌های خدمه، حمل سلاح برای حمله به اهداف در زمین و هوا باشد و به عنوان جاسوس عمل کند.

پنتاگون قصد دارد تا تابستان امسال دو شرکت را برای تولید صد‌ها هواپیما در طی پنج سال انتخاب کند. قیمت هر هواپیما بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار پیش بینی می‌شود.

فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی آمریکا به وال استریت ژورنال گفت: پهپاد‌های خلبانی هوش مصنوعی چیز‌های زیادی را ارائه می‌دهند که هواپیما‌های جنگنده سنتی برای انجام آنها طراحی نشده‌اند.

هواپیما‌هایی که با هوش مصنوعی هدایت می‌شوند به گونه‌ای طراحی می‌شوند که قبل از بازنشستگی یا نابودی، یک یا دو ماموریت را انجام دهند و از هواپیما‌های سرنشین دار ارزان‌تر باشند.

بنابراین، احتمالاً بخشی از چشم‌انداز بزرگ‌تر پنتاگون برای مبارزه با قدرت رو به رشد پهپاد چین است.

بوئینگ چشم انداز خود را برای این برنامه با پیشنهاد «ام کیو-۲۸» (MQ-۲۸) یا «خفاش ارواح» منتشر کرده است. بوئینگ «ام کیو-۲۸» یک هواپیمای بدون خدمه جدید است که از هوش مصنوعی برای چند برابر کردن نیرو استفاده می‌کند. بوئینگ در صفحه وب اختصاصی خود به نام «خفاش ارواح» توضیح می‌دهد که این هواپیما به عنوان یک تیم هوشمند با هواپیما‌های نظامی موجود برای تکمیل و گسترش مأموریت‌های هوابرد طراحی شده است.

آنها می‌افزایند: «ام کیو-۲۸» قابلیت کافی برای انجام این کار را دارد، اما با طراحی کم هزینه که به اپراتور‌ها اجازه می‌دهد با اطمینان آن را در خط مقدم قرار دهند.

در آگوست ۲۰۲۳، کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع اظهار داشت که وسایل نقلیه خودمختار مجهز به هوش مصنوعی که توسط ارتش ایالات متحده مستقر می‌شوند، واحد‌های مقرون به صرفه و قابل مصرف را ارائه می‌دهند و به طور قابل توجهی سرعت کند نوآوری نظامی را بهبود می‌بخشند.

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که سالانه به ۱۰۰ جت جدید با هوش مصنوعی نیاز دارد. به شرکت‌ها توصیه شده است که طرح‌های خود را ساده نگه دارند و به جای برنامه‌ریزی برای هر سناریو ممکن، بر حداقل‌ترین الزامات مأموریت تمرکز کنند. با این حال، خلبانان قبلاً با این امر مخالفت کرده بودند، زیرا می‌ترسیدند هواپیما‌های بدون سرنشین آنها را از کار بیاندازند.

منبع/  آنا 

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی