کد خبر: ۴۰۱۷۳
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰
تا ساعتی دیگر؛

ماهواره تصویربرداری زمین به مدار می‌رود

شرکت فضایی «راکت‌لب» یک ماهواره راداری تصویربرداری را غروب امروز پرتاب می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، شرکت فضایی «راکت‌لب» قرار است یک ماهواره راداری تصویربرداری  را غروب امروز به مدار زمین برساند.

پرواز ماموریت «شب جغد طولانی» (Owl Night Long) برای ساعت ۱۰:۱۳ صبح روز سه شنبه (۱۲ مارس) به وقت شرقی برابر با ساعت ۱۷:۴۳ دقیقه به وقت تهران برنامه ریزی شده است.

یک موشک الکترون با یکی از ماهواره‌های استریکس‌۳ شرکت ژاپنی سینسپکتیو قرار است امروز طی یک پنجره یک ساعته که در ساعت ۱۰:۱۳ صبح به وقت شرقی (۱۴۱۳ به وقت گرینویچ) باز می‌شود، از سایت پرتاب راکت لب نیوزیلند به سمت مدار زمین ماموریت تعریف شده را اجرا می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را به صورت زنده در وبسایت خبری اسپیس یا از طریق سایت مستقیم شرکت فضایی راکت‌لب تماشا کنند. انتظار می‌رود پوشش این مأموریت ۳۰ دقیقه قبل از باز شدن پنجره راه‌اندازی شروع شود.

آزمایشگاه راکت‌لب ماموریت امروز را به خانواده ماهواره‌های رادار با دیافراگم مصنوعی شرکت ژاپنی مرتبط دانسته است و در شرح این مأموریت که «شب جغد طولانی» نام گرفته نوشت: ماهواره استریکس می‌تواند از فضا، مستقل از شرایط آب و هوایی، تغییرات سطح زمین را تصویربرداری کند.

پرتاب امروز چهارمین ماموریتی است که شرکت راکت‌لب برای شرکت ژاپنی سینسپکتیو انجام می‌دهد؛ سه ماموریت دیگر برای تصویربرداری زمین در دسامبر راه اندازی شد.

ماهواره‌ای که اینبار توسط راکت‌لب به فضا پرتاب می‌شود، مجهز به توانایی تصویربرداری با رادار است که برای کاربرد‌های تجاری استفاده دارد. این ماهواره قرار است اطلاعاتی در مورد شکل و ساختار زمین ارائه دهد و به افراد و سازمان‌ها کمک کند تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد زمین به دست آورند.

پرتاب این ماهواره از پایگاه فضایی مایاوی در نیوزیلند انجام می‌شود و شرکت فضایی مذکور امیدوار است با این پرتاب، گامی بزرگ در جهت ارتقای فناوری‌های فضایی بردارد و به ارتقاء صنعت فضایی کمک کند.

اگر علاقمند به تماشای این رویداد فضایی هستید، می‌توانید پرتاب این ماهواره را زنده از طریق سایت مستقیم شرکت و وبسایت اخبار فضایی اسپیس تماشا کنید. بهتر است قبل از زمان پرتاب، اطلاعات بیشتری را در مورد زمان و مکان این پرتاب بدست آورید تا بتوانید این رویداد جذاب را به خوبی تجربه کنید.

منبع/  آنا 

ارسال نظرات
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی