کد خبر: ۴۰۲۰۳
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۴

اپل استارتاپ هوش مصنوعی کانادایی DarwinAI را خریداری کرد

اپل‌ سخت در تلاش است تا در بازار هوش مصنوعی از رقبای بزرگ خود، یعنی مایکروسافت و گوگل عقب نماند و ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را برای سیستم‌عامل‌های آینده iOS 18 و macOS 15 ایجاد کند.

به گزارش «نبض فناوری» اپل در اوایل سال جاری میلادی، استارتاپ کانادایی حوزه هوش مصنوعی DarwinAI را برای ایجاد تیم خود خریداری کرده است. DarwinAI برای بازرسی اجزاء در طول فرایند تولید سیستم‌های هوش مصنوعی را تولید می‌کند و همچنین بر ساخت سیستم‌های کوچک‌تر و کارآمدتر تمرکز دارد.

همانطور که بلومبرگ در گزارش خود از این موضوع توضیح می‌دهد، وب‌سایت و حساب شبکه‌های اجتماعی DarwinAI پس از خرید توسط اپل از دسترس خارج شده‌اند. همچنین ده‌ها شرکت سابق DarwinAI نیز اکنون به بخش هوش مصنوعی اپل پیوسته‌اند. «الکساندر ونگ»، محقق هوش‌مصنوعی که به ساخت DarwinAI کمک کرده نیز اکنون به‌عنوان مدیر گروه هوش مصنوعی‌ ‌اپل انتخاب شده است.

اپل با ارائه بیانیه همیشگی خود که معمولاً هنگام سوال درباره خریدهای جدید ارائه می‌کند، تصاحب DarwinAI را تایید کرد. سخنگوی این شرکت در بیانیه خود بدون اشاره به هدف یا برنامه‌های آن، گفت که «اپل معمولاً شرکت‌های فناوری کوچک‌تر را خریداری می‌کند.»

تلا‌ش‌های اپل در زمینه هوش مصنوعی

اگر کوپرتینویی‌ها بخواهند با بینگ مایکروسافت، ChatGPT و دیگر مدل‌های هوش مصنوعی رقابت کنند، باید از این فناوری در محصولات خود استفاده کنند. اپل هم‌اکنون در حال آزمایش مدل‌های زبان بزرگ خود است و گفته می‌شود که قابلیت‌های هوش مصنوعی آن به سیری، Messages، اپل‌ موزیک و موارد دیگر اضافه خواهد شد.

اپل قصد دارد ویژگی‌های هوش مصنوعی را به دلایل حفظ حریم خصوصی روی دستگاه اجرا کند و تلاش‌های DarwinAI برای ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی کوچک‌تر می‌تواند در این زمینه مفید باشد. «تیم کوک»، مدیر عامل ا‌پل، قول داده بود که این شرکت در سال 2024 «زمینه جدیدی» را در حوزه هوش مصنوعی مولد خواهد گشود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی