کد خبر: ۴۰۲۱۷
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

منتظر آینده‌ای روشن با هوش مصنوعی باشید

ابزاری نوین با هوش مصنوعی به کمک جراحان مغز و اعصاب آمده است تا با ارائه اطلاعات دقیق و به‌موقع، دقت تشخیص و تصمیم‌گیری آن‌ها را در اتاق عمل بالا ببرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» حبیبه رحیمیان؛ هوش مصنوعی یکی از فناوری‌هایی است که در تمام بخش‌ها کاربردی شده و مدام در حال گسترش است. این فناوری با ورود خود تحولات چشمگیری را ایجاد کرده است.
مرکز هوش مصنوعی و رباتیک هنگ‌کنگ (CAIR) با رونمایی از هوش مصنوعی "CARES Copilot ۱.۰" دستیار جراحان مغز و اعصاب در عمل‌های پیچیده شده است. این ابزار نوین با هدف ارتقای تشخیص و قضاوت‌های پزشکی در اتاق عمل طراحی شده است.
این ابزار نوین، مثل یک دستیار شخصی برای جراحان و پزشکان رفتار می‌کند. با تجزیه و تحلیل تصاویر مربوطه و داده‌های ثبت شده در پایگاه‌های اطلاعاتی، نتایجی حیرت‌انگیز با سرعتی باورنکردنی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این عملکرد به بهبود تصمیم‌گیری‌های حیاتی می‌انجامد و می‌تواند تاثیر عمیقی بر مکانیزم کلی پزشکی داشته باشد.
این فرایند باعث می‌شود احتمال خطا در قبل، حین و حتی بعد از عمل کاهش یابد. دقت عملکرد با استفاده از این ابزار افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت. از طرفی راندمان کاری بهبود می‌یابد. جراحان با استفاده از این ابزار می‌توانند تمرکز بیشتری بر بیماران خود داشته باشند و با داشتن طیف وسیعی از اطلاعات پزشکی بیمار و دیگر اطلاعات تخصصی، با موشکافی و ریزبینی بیشتری نسبت به گذشته به کار خود بپردازند.
با وجود مزایای فراوان، هوش مصنوعی در جراحی مغز و اعصاب با چالش‌هایی نیز روبرو است. از جمله این چالش‌ها می‌توان به کمبود پایگاه‌های داده تخصصی، ناکافی بودن ارتباط بین بیمارستان‌ها و نیاز به آموزش جراحان برای استفاده از این ابزار‌های نوین اشاره کرد.
با وجود این چالش‌ها، هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به ابزاری حیاتی در جراحی مغز و اعصاب است و آینده‌ای روشن را برای این حوزه نوید می‌دهد.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی