کد خبر: ۴۰۲۲۴
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

مدیر سابق آکیلس متا: ویژن پرو هدستی بیش‌ازحد مهندسی‌شده برای توسعه‌دهندگان است

«هوگو بارا» هدست ویژن پرو اپل را یک «کیت توسعه‌دهنده (Devkit) بیش‌ازحد مهندسی‌شده» می‌داند که مخاطب آن توسعه‌دهندگان هستند.

به گزارش «نبض فناوری»، «هوگو بارا»، مدیر سابق آکیلس (Oculus) متا، هدست ویژن پرو اپل را یک «کیت توسعه‌دهنده (Devkit) بیش‌ازحد مهندسی‌شده» می‌نامد و باور دارد که مخاطب آن بیشتر از آنکه افراد عادی باشد، توسعه‌دهندگان هستند. ویژن پرو هدست واقعیت ترکیبی اپل است که قیمت آن از 3499 دلار شروع می‌شود و از زمان عرضه آن، به‌طور گسترده‌ای به‌دلیل فناوری‌های آن مورد تحسین قرار گرفته، اما درعین‌حال به‌دلیل کمبود اپلیکیشن و قیمت بالا انتقادهایی نیز به آن وارد شده است.

هوگو بارا در بلاگ شخصی خود نظرش را درباره هدست ویژن پرو اپل بیان کرده. او یک دانشمند حوزه کامپیوتر است که در گذشته، در چندین بخش گوگل فعالیت داشت و در سال 2012 نیز معاون بخش اندروید شد. بارا در سال 2017 به‌عنوان رئیس بخش آکیلس به فیس بوک (متا فعلی) پیوست. او اکنون مدیرعامل شرکت Detect، یک استارتاپ فناوری سلامت است.

نظر مدیر سابق آکیلس درباره هدست ویژن پرو اپل

هوگو بارا که خود را یک علاقه‌مند به واقعیت مجازی می‌نامد، می‌گوید که تیم او در متا همیشه می‌گفت ورود اپل به صنعت واقعیت مجازی بهترین اتفاق برای آکیلس خواهد بود، زیرا متا را وادار می‌کند تا تمام تلاش خود را برای بهبود هدست‌هایش انجام دهد.

مدیر سابق آکیلس متا: ویژن پرو هدستی بیش‌ازحد مهندسی‌شده برای توسعه‌دهندگان است

اکنون که ویژن پرو عرضه شده، او معتقد است که اپل با نشان‌دادن چیزی که می‌تواند به تقاضای بیشتر برای هدست‌های واقعیت مجازی از سوی مصرف‌کنندگان بینجامد، سطح توقع را در بازار بالا برده است. البته هنوز راه زیادی در پیش است و بارا اعتقاد دارد که ویژن پرو هنوز یک کیت توسعه‌دهنده است که در اختیار کسانی قرار گرفته که می‌توانند آن را بهتر کنند.

هوگو بارا می‌گوید که ویژن پرو به‌دلیل وزن سنگین خود، ناگزیر به‌عنوان یک Devkit با کیفیت بالا عرضه شده که بیشتر برای جلب کنجکاوی طراحی شده است و توسعه‌دهندگان مخاطبان اصلی آن هستند. به‌ عبارت دیگر، ویژن پرو یک Devkit است که به آماده‌سازی جهان برای دریافت هدست‌های واقعیت مجازی دیگر اپل (در یک یا دو نسل آینده) کمک می‌کند. درمجموع، بارا ویژن پرو اپل را دستگاهی امیدوارکننده می‌بیند که کاربران این حوزه را بیشتر به تجربیات واقعیت مجازی علاقه‌مند کرده است.

ویژن پرو که تاکنون در اختیار کاربران آمریکایی بوده، احتمالاً به‌زودی راهی بازار کشورهای دیگری مانند ژاپن و کانادا خواهد شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی