کد خبر: ۴۰۲۴۶
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰
برای ناشنوایان؛

ایمپلنت‌های کاشتنی حلزون گوش انسان طراحی شد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی، موفق به تولید ایمپلنت‌های کاشتنی حلزون گوش انسان برای ناشنوایان شدند.

به گزارش «نبض فناوری»، سمیرا کوشکستانی مدیر یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تجهیزات توانبخشی برای شنوایی، ابتدا درباره زمینه‌های فعالیت این شرکت توضیح داد: حوزه‌های فعالیت شرکت علاوه‌بر طرح‌های تحقیقاتی به ۵ دسته تولید تحریک‌کننده‌های الکترونیکی تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: اکنون جدیدترین محصول شرکت، تولید «ایمپلنت‌های کاشتنی حلزون گوش» برای انسان است که در قالب دو طرح کلان ملی و با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاددانش‌بنیان ریاست جمهوری در حال انجام است.

کوشکستانی درباره فاز‌های آزمایشی ایمپلنت‌های حلزون گوش گفت: این ایمپلنت‌ها که نوعی گوش مصنوعی محسوب می‌شوند، دارای دو بخش هستند؛ بخش اول، بیرون بدن (شامل میکروفن، پرداز‌ش‌های گفتار و فرستنده RF) و بخش دوم، داخل بدن، شامل گیرنده الکترونیکی RF و الکترود می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون این ایمپلنت‌ها در مرحله آزمایش حیوانی هستند. بخش بیرونی ایمپلنت از پشت گوش وارد بدن می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه کارکرد اصلی ایمپلنت‌های حلزون گوش از زمان کاشت داخل گوش انسان مشخص می‌شود، گفت: ایمپلنت‌های حلزونی بعد از قرارگرفتن داخل گوش، سیستم‌های گفتار را به پالس‌های تحریک الکترونیکی تبدیل کرده و پالس‌های تحریک الکترونیکی از طریق الکترودها، اعصاب شنوایی را تحریک می‌کنند و به این ترتیب حس شنوایی در فرد ایجاد می‌شود.

کوشکستانی به یکی از مزیت‌های مهم این ایمپلنت‌ها اشاره کرد و افزود: این محصول هم برای بیماران ناشنوای مادرزادی و هم برای افراد ناشنوایی که در اثر سانحه دچار مشکل شده‌اند، کاربرد دارد.

وی ادامه داد: براساس آمار در کشور ما، سالانه حدود ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ کودک ناشنوا متولد می‌شوند که این آمار قابل توجهی است.

این فعال فناور با بیان اینکه ایمپلنت‌های حلزون گوش برای اولین‌بار است که در کشور تولید می‌شوند، گفت: در دنیا، کشور‌های استرالیا، آمریکا، اتریش و سوئیس جزء شرکت‎های تولیدکننده ایمپلنت‌های حلزون گوش بوده‌اند.

دریافت تسهیلات قابل تبدیل به گِرنت از ارگان‌های مرتبط

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ایمپلنت‌های حلزون گوش افزود: برای پیشبرد این پروژه، تسهیلات گوناگونی در قالب گِرنت تحقیق و توسعه و پژوهشی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده‌ایم.

منبع/ آنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی