کد خبر: ۴۰۳۳۶
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

هرآنچه که باید درباره میانبر‌های کیبورد لپ تاپ بدانید

اگر ساعات زیادی از روز را مشغول کار با لپ تاپ هستید، بهره گیری از قابلیت‌های کیبورد لپ تاپ برای شما ضروری است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» آیا می‌خواهید کار‌ها را سریعتر انجام دهید؟ در اینجا بیش از ۴۰ ترفند و میانبر صفحه کلید لپ تاپ یا همان کیبورد (شورت کات و کلید میان بر لپ تاپ و کامپیوتر) را که بیشترین صرفه جویی را در زمان شما خواهد داشت؛ بنابراین استفاده از میانبر‌های کیبورد لپ تاپ راهی برای خلاص شدن از انجام طولانی فعالیت‌های تکراری و کسل کننده‌ی دیجیتالی می‌باشد. اگر ساعات زیادی از روز را مشغول کار با لپ تاپ هستید، بهره گیری از قابلیت‌های کیبورد لپ تاپ برای شما ضروری است.
روش‌های استفاده از میانبر‌های کیبورد لپ تاپ
کاربردی‌ترین راه استفاده از میانبر‌های کیبورد لپ تاپ، فشردن دو دکمه‌ی CTRL و F است. با استفاده از این دکمه‌های ترکیبی خیلی ساده می‌توانید در صفحات وب و فایل‌های متنی، حضور یک کلمه‌ی خاص را بررسی کنید.
 سرچ کلمات در کادر کوچکی انجام می‌شود که بلافاصله پس از فشردن CTRL+F نمایان خواهد شد. پس از اینتر زدن می‌توانید تکرار کلمه‌ی مورد نظر را هم بیابید.
اگر نیازمند انتخاب چند ردیف از یک برنامه‌ی خاص هستید و یا در پی انتخاب بخش‌هایی از متن در مایکروسافت word می‌باشید، از میانبر shift و کلیک استفاده کنید. در صورتی که گزینه‌های مورد نظر شما متوالی نیستند و پشت سر هم قرار نگرفته اند؛ به جای Shift از کلید CTRL استفاده کنید.
میانبر‌های کیبورد لپ تاپ در مسیر کپی کلی اسناد نیز کاربرد دارند. خیلی ساده می‌توانید توسط دکمه‌های ترکیبی CTRL+A یک متن را برای کپی برگزینید. البته تنها کپی نیست که در مسیر به کارگیری دکمه‌های CTRL+A کاربرد دارد. تمامی دستورات زیرمجموعه‌ی Copy، Paste با CTRL+A فعال می‌گردند.
میانبر‌های کیبورد لپ تاپ برای ورود به صفحات جدید نیز کاربرد دارند. ترکیب ALT با فلش راست، ورود به صفحه بعدی و ترکیب ALT با فلش چپ ورود به صفحه قبلی را ممکن می‌سازد. کافی است چند باری از این دکمه‌ها استفاده کنید تا برای همیشه به راحتی آن‌ها عادت کنید.
برای هایلایت کردن متن با استفاده از صفحه کلید، به سادگی کلید Shift را نگه دارید و با کلید‌های جهت دار قسمت‌های مختلف یک متن را رنگی کنید. برای انتخاب یک کلمه‌ی خاص نیز کلید CTRL را نگه دارید و به همراه کلید‌های جهت دار روند جا به جایی را شکل دهید.

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی