کد خبر: ۴۰۳۴۶
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹:۳۰

مایکروسافت پشتیبانی از کیبورد و ماوس را به بازی‌های Xbox Cloud Gaming اضافه کرد

برخی از بازی‌های پشتیبانی‌شده ممکن است همچنان دکمه‌های کنترلر دسته ایکس باکس را روی صفحه‌نمایش نشان دهند.

به گزارش نبض فناوری، مایکروسافت بالاخره درحال ارائه پشتیبانی از کیبورد و ماوس (KBM) برای برخی از بازی‌های Xbox Cloud Gaming است. ردموندی‌ها می‌خواستند این کار را در مارس 2022 انجام دهند و احتمال می‌رفت این ویژگی تا ژوئن همان سال در دسترس قرار بگیرد، اما این اتفاق رخ نداد. حالا مایکروسافت شروع به بررسی عملکردهای KBM در مرورگرهای وب (Edge و Chrome) و برنامه Xbox PC کرده است. این ویژگی به‌زودی در دیگر سرویس‌های ایکس باکس در دسترس خواهد بود.

بنابر گزارش Engadget، برای امتحان‌کردن ویژگی کیبورد و ماوس، باید مشترک سرویس Game Pass Ultimate باشید (مگر اینکه بخواهید این ویژگی را در بازی Fortnite بررسی کنید، که برای بازی از طریق Xbox Cloud Gaming رایگان است). همچنین باید در برنامه PC Gaming Preview ثبت‌نام کنید. اگر درحال آزمایش پشتیبانی KBM در یک مرورگر وب هستید، یک مرحله دیگر وجود دارد: باید ویژگی‌های Preview را در مرورگر خود روشن کنید. برای انجام این کار، روی عکس پروفایل خود در xbox.com/play کلیک کرده، تنظیمات را انتخاب کنید و سپس گزینه «Preview features» را روشن نمایید.

برخی از بازی‌های پشتیبانی‌شده ممکن است همچنان دکمه‌های کنترلر دسته ایکس باکس را روی صفحه‌نمایش نشان دهند. مثلاً ممکن است از شما خواسته شود دکمه A را فشار دهید تا بازی شروع شود یا مواردی از این قبیل. بااین‌حال، بازی باید به‌محض حرکت‌دادن ماوس یا فشاردادن یک کلید کیبورد، به رابط کاربری KBM تغییر کند. در مرورگرها، KBM فقط زمانی کار می‌کند که در حالت تمام‌صفحه بازی هستید و در جریان بازی کلیک کرده‌اید تا ورودی ماوس شما را تشخیص دهد. می‌توانید با فشاردادن F9 از استفاده KBM بیرون بیایید یا با نگه‌داشتن دکمه ESC، از حالت تمام‌صفحه خارج شوید.

مایکروسافت پشتیبانی از کیبورد و ماوس را به بازی‌های Xbox Cloud Gaming اضافه کرد

بازی‌های مایکروسافت ایکس باکس که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند

اولین عناوین Xbox Cloud Gaming که از KBM پشتیبانی می‌کنند عبارتند از Fortnite (فقط در مرورگرها): Ark Survival Evolved ،Sea of ​​Thieves ،Grounded ،Halo Infinite Atomic Heart ،Sniper Elite 5 ،Deep Rock Galactic ،High on Life ،Zombie Army، Gears Tactics ،Pentiment ،Doom 64 و نسخه دوم و چهارم Age of Empires. درحال‌حاضر یک مشکل در بازی Atomic Heart وجود دارد؛ مایکروسافت خاطرنشان می‌کند که هنگام استریم این بازی، در جابه‌جایی بین کنترلر و KBM مشکل وجود دارد.

پشتیبانی از کیبورد و ماوس یک مزیت برای کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس به‌حساب می‌آید؛ به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند بازی‌های تیراندازی اول شخص را با تنظیمات KBM بازی کنند، اما رایانه‌ای با قدرت کافی برای اجرای بازی‌های فعلی ندارند. درمجموع فناوری بازی‌های ابری Xbox بسیار قوی است و با وجود چنین ویژگی‌هایی، احتمالاً در آینده کاربران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی