کد خبر: ۴۰۳۵۹
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰

تراشه M3 اولترا اپل احتمالاً یک تفاوت کلیدی با نسل‌های قبل خواهد داشت

اپل با حذف تکنیک UltraFusion می‌تواند از اتلاف عملکرد در چیپست جلوگیری کند.

به گزارش «نبض فناوری»، اپل با استفاده از تکنیک سخت افزاری UltraFusion، تاکنون دو تراشه پرقدرت M1 Ultra و M2 Ultra را تولید کرده است. با این ترفند، اپل دو تراشه از سری Max را به‌یکدیگر متصل می‌کند تا به‌واسطه آن، چیپ قدرتمندتری خلق شود. بااین‌وجود، ظاهراً اپل M3 Ultra می‌تواند تراشه‌ای مستقل باشد تا به‌همین‌ترتیب، قدرت سخت‌افزاری بالاتری را به‌نمایش بگذارد.

اپل با ارائه سری تراشه‌های Ultra در خط تولید اپل سیلیکون، توانسته توجه زیادی را به خود معطوف کند. چیپست‌های M1 Ultra و M2 Ultra با نمایش قدرت کم‌نظیر در کنار بهینگی بالا، از موفق‌ترین تراشه‌های اختصاصی اپل محسوب می‌شوند. با نزدیک‌شدن به دوره جدید محصولات اپل اما نوبت به شایعات پیرامون اپل M3 Ultra رسیده است. براساس گمانه‌زنی‌ها، این تراشه احتمالاً متفاوت‌ترین محصول اپل سیلیکون باشد.
یکی از یوتوبرهای مطرح حوزه فناوری با بیش‌از یک میلیون دنبال‌کننده به نام Max Tech، در رابطه با M3 Ultra تئوری جالبی را مطرح کرده است. به‌اعتقاد «وادیم یوریف»، کوپرتینویی‌ها می‌توانند چیپ M3 Ultra را بدون نیاز به استفاده از دو تراشه M3 Max به‌تولید انبوه برسانند. این اقدام سبب می‌شود که نسل جدید چیپ اولترای اپل، سفارشی‌سازی بیشتری را دریافت کند و درنهایت به هسته‌های قدرتمندتر و بیشتری مجهز شود. استفاده از یک تراشه واحد، نسبت به اتصال دو چیپست مجزا بهینگی بیشتری را به‌ارمغان می‌آورد.

ازطرفی اپل می‌تواند با ترفند UltraFusion، از اتصال دو تراشه M3 Ultra برای تولید چیپ فرضی و البته بسیار قدرتمند M3 Extreme استفاده کند. در هر صورت، فعلاً اطلاعات رسمی از چیپ اپل M3 Ultra وجود ندارد. براساس اطلاعات لورفته، کوپرتینویی‌ها این چیپست را با فرآیند N3E شرکت تایوانی TSMC تولید خواهند کرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی