کد خبر: ۴۰۴۱۴
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۹

راهنمای جامع خرید سرور مجازی!

بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین برای برخورداری از زیرساختی امن و مقیاس‌پذیر به‌مرور از هاست‌های اشتراکی به سرورهای مجازی مهاجرت می‌کنند، در اولین قدم شاید این مهاجرت کاری سخت یا پیچیده باشد، اما نگران نباشید، شما با اطلاع از کاربرد و مزیت‌های سرور مجازی به‌راحتی و به‌سادگی چند کلیک می‌توانید زیرساخت مورد نیازتان را تهیه کنید و خدمات آنلاین خود را گسترش دهید. ما در این مطلب، تمامی نکاتی که هنگام خرید سرور مجازی باید بدانید را توضیح می‌دهیم.

خرید سرور مجازی ابر آروان

بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین برای برخورداری از زیرساختی امن و مقیاس‌پذیر به‌مرور از هاست‌های اشتراکی به سرورهای مجازی مهاجرت می‌کنند، در اولین قدم شاید این مهاجرت کاری سخت یا پیچیده باشد، اما نگران نباشید، شما با اطلاع از کاربرد و مزیت‌های سرور مجازی به‌راحتی و به‌سادگی چند کلیک می‌توانید زیرساخت مورد نیازتان را تهیه کنید و خدمات آنلاین خود را گسترش دهید. ما در این مطلب، تمامی نکاتی که هنگام خرید سرور مجازی باید بدانید را توضیح می‌دهیم.

چگونه سرور مجازی بخریم؟

شما باید هنگام خرید سرور مجازی به نیازهای کسب‌وکار خود توجه کنید، برای مثال ممکن است مواردی مانند زبان‌ برنامه‌نویسی، موقعیت جغرافیایی بیش‌تر کاربران و تعداد آن‌ها و یا نقشه‌ی راه توسعه‌ی خدمات‌تان در انتخاب شما اثر بگذارند. برای توضیح عوامل تاثیرگذار در کیفیت و نوع سرور ما چند معیار «سیستم‌عامل»، «منابع» و «موقعیت جغرافیایی» را در ادامه بررسی می‌کنیم.

سیستم‌عامل سرور مجازی

معمولن ارایه‌دهنده‌های زیرساخت، سیستم‌عامل‌های مختلفی مثل میکروتیک، ویندوز، لینوکس و ... را با نسخه‌های مختلف ارایه می‌کنند و شما باید با توجه به زبان برنامه‌نویسی وب‌سایت یا وب‌سرویس خود از میان آن‌ها انتخاب کنید. برای مثال اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا زبان برنامه‌نویسی PHP برای میزبانی وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، باید حتمن سیستم‌عامل لینوکس را انتخاب کنید. در حالی‌که برای اجرای سرویس‌های خود برپایه‌ی زبان‌برنامه‌نویسی C# و زبان‌های مشابه به ویندوز سرور نیاز پیدا خواهید کرد.

منابع سخت‌افزاری سرور مجازی

همه‌ی ارایه‌دهنده‌های زیرساخت با توجه به ظرفیت‌های خود سعی می‌کنند بسته‌های مختلفی از منابع یعنی RAM, CPU, DISK و ... را عرضه کنند. شما باید با توجه به مقدار ترافیک ورودی سایت خود یا حجم مورد نیاز منابع مصرفی از میان بسته‌های مختلف، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. برای مثال اگر شما سرویس محاسباتی ارایه می‌کنید باید تعداد هسته‌ی پردازنده بیش‌تری در اختیار داشته باشید، یا اگر یک وب‌سایت پخش موسیقی دارید باید اندازه‌ی دیسک سرور مجازی شما بسیار زیاد باشد.

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی

بسیاری از شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ي زیرساخت امکان خرید سرور مجازی در کشورها و حتا شهرهای مختلف را به شما می‌دهند، اما باید سعی کنید نزدیک‌ترین مکان به موقعیت جغرافیایی بیش‌تر کاربران خود را انتخاب کنید تا محتوای وب‌سایت شما در کوتاه‌ترین زمان برای آن‌ها بارگذاری شود و تجربه کاربری بهتری را تجربه کنند. هم‌چنین دقت کنید که تجربه کاربری و سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت شما تاثیر بسیاری در بهبود سئوی گوگل نیز خواهد داشت.

قیمت سرور مجازی

هزینه‌ی تمام‌شده‌ی سرور مجازی به موارد مختلفی بستگی دارد؛ حجم یا اندازه‌ی منابع مصرفی، موقعیت دیتاسنتر، نسل سخت‌افزار مورد استفاده، نوع پشتیبانی و ... در نهایت قیمت سرور مجازی را مشخص می‌کنند. به یاد داشته باشید که برخی ارایه‌دهنده‌‌های زیرساخت ابری مانند ابر آروان هزینه‌ی سرور مجازی را براساس الگوی «پرداخت به‌ازای مصرف» از شما دریافت می‌کند. در این شرایط شما می‌توانید فقط به میزان مصرف (ساعتی، روزانه، ماهانه و ...) از منابع خود هزینه‌ی زیرساخت را پرداخت کنید.

چرا باید از سرور مجازی استفاده کنیم؟

سرور مجازی با ارایه‌ی قابلیت‌های متعدد، نیاز بیش‌تر فعالیت‌ها یا کسب‌وکارهای آنلاین را برطرف می‌کند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای سرورهای مجازی می‌توان به راه‌اندازی گیم سرور، انجام معاملات در بازارهای بین‌المللی، تست و اجرای کدهای برنامه‌نویسی، راه‌اندازی ایمیل سرور و غیره اشاره کرد. با این‌حال ممکن است شما به یکی از دلایل زیر در آینده‌ای نزدیک، از قابلیت‌های سرور مجازی استفاده کنید.

  • به‌دنبال یک زیرساخت با IP ثابت هستید.
  • امکان پرداخت هزینه‌ی یک سرور اختصاصی را ندارید.
  • به حفظ و تامین امنیت زیرساخت خود اهمیت می‌دهید.
  • پیش‌بینی می‌کنید که پس از مدت کوتاهی، به منابع سخت‌افزاری بیش‌تری نیاز خواهید داشت.

ابر آروان؛ بهترین ارایه‌دهنده‌ي سرور مجازی

ابر آروان به‌عنوان یکی از بهترین ارایه‌دهندگان زیرساخت ابری، سرورهای مجازی خود را با منابع و سیستم اختصاصی (دل‌خواه) به‌شکل ساعتی، روزانه یا ماهانه عرضه می‌کند.

شما با خرید سرور مجازی از ابر آروان، مزیت‌هایی مانند «افزایش یا کاهش لحظه‌ای منابع سرور»، «اضافه کردن IP شناور»، «دریافت اسنپ‌شات»، «مانیتورینگ کامل»، «بهره‌مندی از دیواره‌ی آتش یا همان فایروال» و ... را به کسب‌وکار خود اضافه می‌کنید. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از محصول CDN (شبکه توزیع محتوا) ابر آروان، امنیت و سرعت بیش‌تری را در اختیار خدمات آنلاین خود قرار دهید.

برچسب ها: سرور سرور مجازی
ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی