کد خبر: ۴۰۴۳۹
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

با ترفند‌های کاربردی تلگرام بیشتر آشنا شوید

اکثر کاربران بخاطر امنیت و وجود ویژگی‌های کاربردی و نوآورانه بیشتر ترجیح می‌دهند که از پیام رسان تلگرام استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»  یکی از پیام رسان‌هایی از زمان شکل گیری تا به امروز توانسته کاربران را به خود علاقه‌مند کند تلگرام است که مدام با ارائه خدمات نوین کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. این مهم به این دلیل امنیت بیشتر تلگرام نسبت به واتس‌آپ و وجود ویژگی‌های کاربردی و نو آورانه در این پیام رسان، افراد زیادی ترجیح می‌دهند از تلگرام استفاده کنند. ما در این گزارش لیستی از جدیدترین و به روزترین ترفند‌های تلگرام را برای شما‌ها ارائه خواهیم داد.
 نام کاربری سفارشی انتخاب کنید
تنها نکته‌ی منفی در مورد اسامی کاربری این است که نام کاربری بایستی یکتا باشد؛ بنابراین احتمال این هست که عبارت مورد نظر شما برای نام کاربری، قبلا توسط فرد دیگری اخذ شده باشد و همچنان در استفاده فرد باشد. بنابراین، چنان چه عبارتی پر استفاده و عمومی مدنظرتان باشد، احتمال اینکه شخص دیگری آن را قبل از شما انتخاب کرده باشد بسیار زیاد خواهد بود. ولی لازم نیست ناراحت باشید، چون با کمک یکی دیگر از ترفند‌ها و کلک‌های تلگرام این مشکل هم قابل حل است.
تنها راه موجود برای اینکه بتوانید نام کاربری که می‌خواهید را برای خود انتخاب کنید، برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی تلگرام است. البته برای اینکه این اسم کاربری به شما اختصاص داده شود، باید از آن حداقل در دو سرویس یا شبکه اجتماعی دیگر استفاده کرده باشید. پشتیبانی تلگرام مورد را بررسی کرده و در صورت تایید عبارت مورد نظرتان را به عنوان نام کاربری به شما اختصاص خواهند داد. برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی تلگرام، به تنظیمات (Settings) رفته و گزینه پرسیدن یک سوال (Ask a question) را انتخاب کنید.
 تعیین رنگ سفارشی برای چراغ LED اعلانات
در تلگرام، نه تنها می‌توانید صدا‌های اعلانات را سفارشی نمایید بلکه قادرید رنگ چراغ LED اعلانات را هم شخصی‌سازی کنید. برای اینکه بتوانید چنین کاری انجام دهید، باید گوشی اندرویدی شما چراغ LED داشته باشد.
جهت سفارشی‌سازی اعلانات، اول باید به بخش اطلاعات مخاطب (Contact Info) بروید و در آن‌جا وارد اعلانات (Notifications) شده و سپس گزینه‌ی شخصی‌سازی (Customize) را انتخاب کنید. در ادامه مواردی نظیر اعلانات (notifications)، نحوه لرزش (vibration patterns)، صدا (sound)، اولویت (priority) و رنگ چراغ LED (LED color) را مشاهده خواهید کرد.
 ترفند‌های تلگرام برای ریپلای کردن پیام‌ها از طریق اعلانات ظاهر شونده
ارسال پیام از طریق اعلانات ظاهر شونده، یکی از قابلیت‌ها و ترفند‌های بسیار کاربردی تلگرام به شمار می‌رود. شما می‌توانید این ویژگی را با رفتن به مسیر تنظیمات (Settings)، اعلانات و صدا‌ها (Notifications and sounds) و در نهایت لمس گزینه‌ی اعلانات ظاهر شونده (Popup notifications) فعال کنید.
 گفتگوی مخفی
اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گفتگو‌های شما امن است، از این ویژگی شگفت‌انگیز تلگرام استفاده کنید. وقتی یک جلسه مخفی را شروع می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران محافظت از مکالمه خود باشید. چت مخفی، از رمزنگاری پایان دادن به پایان برای ایجاد پیامی که فقط برای فرستنده و گیرنده قابل مشاهده است، استفاده می‌کند. کافی است بر روی «پیام جدید» ضربه بزنید و «گفتگوی مخفی جدید» را انتخاب کنید.
از ربات‌ها استفاده کنید
ربات‌ها حساب‌های تلگرامی هستند که می‌توانند برای انجام اقدامات خاصی کدگذاری شده و تجربه کاربر را کمی کارآمدتر می‌سازند. ربات‌ها را می‌توان به اشتراک گذاشت و به یک گروه اضافه کرد. این‌ها نمونه‌هایی از ربات‌ها هستند:
جلوگیری از اضافه شدن به گروه‌ها و کانال‌های ناشناخته
H یا در تلگرام به گروه یا کانال ناشناخته‌ای اضافه شده‌اید؟ می‌توانید به راحتی از گروه خارج شوید. علاوه بر این، حتی می‌توانید افرادی را که مجاز به اضافه کردن شما به گروه‌ها یا کانال‌ها هستند، مشخص کنید. فقط باید گزینه گروه را در «تنظیمات حریم خصوصی» باز کنید. در آن‌جا گزینه‌ای برای همه افراد یا مخاطبین خود دارید و می‌توانید یکی از آن‌ها را فعال کنید. حتی می‌توانید مخاطب خاصی را از اضافه کردن شما به یک گروه مسدود کنید.
ترفند‌های مسدودسازی کاربران در تلگرام
بعضی وقت‌ها، برخی از کاربران فقط قصد مزاحمت دارند. در چنین مواردی، می‌توانید آن‌ها را مسدود کنید. برای انجام این کار، از منوی کناری تلگرام، گزینه مخاطبان (Contacts) را بزنید و سپس شخص موردنظر خود را برگزینید. در مرحله بعدی سه نقطه موجود در بالا سمت راست برنامه را لمس کرده و در نهایت عبارت مسدودسازی کاربر (Block user) را لمس کنید.
ترفند‌های تلگرام برای سفارشی‌سازی پس‌زمینه چت
آیا می‌خواهید تصویر صفحه‌ای که در آن چت می‌کنید را سفارشی‌سازی کنید؟ آیا از پس‌زمینه معمولی و قدیمی تلگرام خسته شده‌اید؟ در این پیام‌رسان می‌توانید با رفتن به تنظیمات (Settings) و سپس پس‌زمینه چت (Chat Background)، یکی از تصاویر موجود در گالری یا موارد پیشنهادی این اپلیکیشن را انتخاب کنید.
ترفند‌های تلگرام در پاسخگویی مستقیم به پیام‌ها در چت‌های گروهی
اگر در چت گروهی تلگرام پیام‌های زیادی ارسال شده باشد، همیشه گزینه‌ای وجود دارد تا به یک پیام به خصوص، به صورت مستقیم پاسخ دهید. برای انجام این کار انگشت خود را روی پیام موردنظر قرار دهید و گزینه ریپلای (reply) را بزنید. همچنین می‌توانید پیام را به سمت راست بکشید تا بتوانید سریع‌تر یک پیام را ریپلای کنید.
ارسال استیکر‌های متحرک و گیف‌ها
منظور ما در این قسمت، اموجی‌ها و شکلک‌های ساده نیست بلکه مقصودمان همان تصاویری است که با بهترین ظاهر گرافیکی می‌توانند احساسات را بیان کنند. استیکر‌ها اشکال نقاشی‌شده‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را به صورت بسته‌های کامل با تم‌های متفاوت یا جدا جدا دانلود کرد. شما حتی می‌توانید با بکارگیری ترفند‌های تلگرام، استیکر‌های خاص خودتان را نیز با استفاده از ربات stickers@ بسازید و در آنجا آموزش‌های مربوطه را هم فرا بگیرید.
سنجاق کردن مکالمات به بالای صفحه چت
اگر می‌خواهید چت‌هایی را که بیشتر با آن‌ها سر و کار دارید را از سایرین جدا کنید با این روش می‌توانید مکالمات پرکاربردتان را به بالای صفحه تلگرام خود سنجاق کنید.
برای سنجاق کردن یک گفتگو، انگشت خود را برای مدتی طولانی روی آن قرار دهید یک منوی کوچک ظاهر می‌شود. سپس گزینه سنجاق کردن به بالا (Pin to top) را بزنید.
ذخیره‌سازی پیام‌ها برای مطالعه در زمانی دیگر
اگر پیامی دریافت کرده‌اید و می‌خواهید آن را بعد‌ها مطالعه کنید یا به دیگران نشان دهید، باید آن را بازنشر (Forward) و به پخش پیام‌های ذخیره شده (Saved Messages) بفرستید. حتی امکان ارسال پیام‌هایی که عکس و ویدیو دارند هم وجود دارد. پیام‌های ذخیره شده با اسم شخصی که برای اولین بار آن‌ها را ارسال کرده مشاهده می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را سر فرصت ببینید یا به اشتراک بگذارید.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی