کد خبر: ۴۰۴۹۱
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

مقابله با حمالات سایبری با تدوین استاندارد امنیت اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی

استاندارد ملی امنیت اطلاعات، امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی- سامانه‌ مدیریت امنیت اطلاعات- الزامات در راستای استانداردسازی حوزه فناوری اطلاعات و با هدف تعیین الزاماتی برای استقرار، پیاده‌سازی، نگه‌داری و بهبود مستمر سامانه‌ مدیریت امنیت اطلاعات به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ایجاد امنیت در بخش های کلیدی و از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از حلقه های اساسی به حساب می‌آید در همین راستا اکثر کشورها مدام در تلاشند که تجهیزات کاربردی را به روزرسانی و ارتقا دهند. چرا که برخی از هکرها و این توانایی را دارند در این بخش با انجام حملات سایبری امنیت را در این بخش ها مختل کنند. 
 استاندارد ملی « امنیت اطلاعات، امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی- سامانه‌ مدیریت امنیت اطلاعات- الزامات» در راستای استانداردسازی حوزه فناوری اطلاعات و با هدف تعیین الزاماتی برای استقرار، پیاده‌سازی، نگه‌داری و بهبود مستمر سامانه‌ مدیریت امنیت اطلاعات در بافت ‌سازمان ها با مشارکت سازمان فناوری اطلاعات، پلیس فتا، مرکز مدیریت افتا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بانک مرکزی، پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سایر متخصصان و صاحب نظران ذی ربط در کمیته ملی ۷۳۴ فناوری اطلاعات به تصویب رسید.
استاندارد ملی امنیت اطلاعات، امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی، عمومی بوده و در تمامی سازمان ها، صرف‌نظر از نوع، اندازه و ماهیت آن ها کاربرد دارد که الزامات ارزیابی و برطرف‌سازی مخاطرات امنیت اطلاعات متناسب با نیازهای سازمان ها را شامل می شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی