کد خبر: ۴۰۵۱۸
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۶

ساخت موتور هواپیمای ۲ تا ۴ نفره از سوی فناوران کشور

فناوران کشور، موتور هواپیماهای ۲ تا ۴ نفره را با فناوری بومی طراحی کردند و به تولید رساندند.

به گزارش نبض فناوری، حسین پورفرزانه مجری طرح، با اشاره به مطالعات و تحقیقات انجام شده روی موتورهای هواپیما، گفت: ما تجربه تعمیر و مهندسی معکوس موتور هواپیما را در کارنامه فعالیت خود به ثبت رساندیم و اولین موتور هواپیما و قطعات آن را با موفقیت طراحی کرده و به تولید رساندیم. این موتور تحت عنوان «TJHP1» است که صفر تا صد آن را با فناوری بومی طراحی و تولید کردیم.

وی افزود: مزیت موتور هواپیمای ساخته شده در این است که این کلاس موتور ساخته شده در دنیا کم بوده و ما تحقیقاتی را در این زمینه انجام دادیم.

پورفرزانه در این باره توضیح داد: تاکنون موتورهایی با توان کم و قدرتمند به تولید رسیده بود و موتوری در حد فاصل این دو کلاس یکی از مطالبات جهانی و در کشور بود و ما با نیازسنجی که انجام دادیم، اقدام به طراحی این کلاس از موتورهای هواپیما کردیم.

مجری طرح، ساخت این محصول را افق جدیدی برای ساخت محصولات جدیدتر در حوزه هوایی دانست و یادآور شد: موتور ساخته شده برای هواپیماهای ۲ تا ۴ نفره و در کلاس جت است.

پورفرزانه اضافه کرد: یکی از دستاوردهای حضور ما در نمایشگاه ماکس روسیه این بوده که مشتریانی از کشورهای ایتالیا و روسیه متقاضی این محصول هستند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی