کد خبر: ۴۰۵۲۷
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰

راه‌اندازی شبکه‌ردیابی گوشی‌گم‌شده توسط‌گوگل

شرکت گوگل شبکه «Find My network» را برای اندروید راه اندازی کرد تا کاربران از طریق آن بتوانند گوشی گم شده خود را حتی درصورت آفلاین بودن نیز پیدا کنند.
به گزارش نبض فناوری، ورج اعلام کرد، شرکت گوگل شبکه «Find My network» را برای کاربران اندروید عرضه کرد. این ویژگی از یک شبکه برای کمک به کاربران اندروید استفاده می‌کند تا دستگاه‌های خود را پیدا کنند.
 
کاربران با استفاده از این شبکه می‌توانند سایر دستگاه‌های اندروید خود را حتی زمانیکه آفلاین هستند پیدا کنند. کاربران در سری گوگل پیکسل 8، می‌توانند گوشی‌ را حتی زمانی که خاموش هستند یا شارژ باتری آن‌ها تمام شده، پیدا کنند. این شبکه از ماه می(اردیبهشت-خرداد) از تگ‌های جدید ردیاب بلوتوث Chipolo و Pebblebee پشتیبانی می‌کند تا با قرار دادن این تگ ها در کیف پول و کلید بتوانید از شبکه برای ردیابی آنها استفاده کنید. همانند آی او اس، می‌توانید دسترسی به تگ های خود را با چندین کاربر به اشتراک بگذارید.
 
تگ ها مفید هستند اما امکان سوء استفاده نیز دارند زیرا شبکه Find My Device از هشدارهای ردیابی ناخواسته در سراسر اندروید و آی‌اواس پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر تگ ردیابی که متعلق به شما نیست نزدیکتان در حرکت باشد اعلانی دریافت خواهید کرد.هدفون‌های JBL و Sony نیز به زودی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دریافت می‌کنند تا بتوانند با استفاده از شبکه مکان‌یابی شوند. شبکه ارتقا یافته Find My Device از دستگاه‌های دارای اندروید9 یا بالاتر پشتیبانی می‌کند. این شبکه ابتدا در ایالات متحده و کانادا عرضه شده و گوگل اعلام کرده آن را برای تمام جهان عرضه خواهد کرد.
 
منبع/ فارس
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی