کد خبر: ۴۰۵۴۳
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰

بلومبرگ: اولین مک‌های مجهز به تراشه M4 با تمرکز روی هوش مصنوعی امسال از راه می‌رسند

تراشه جدید حداقل در سه نسخه اصلی عرضه خواهد شد و اپل قصد دارد تمام مدل‌های مک را با آن به‌روزرسانی کند.

به گزارش «نبض فناوری»«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در گزارش جدید خود اعلام کرد که اپل کمتر از یک سال پس از عرضه تراشه‌های سری M3، قصد دارد تا دستگاه‌های مک خود را با تراشه های جدید و متمرکز بر هوش مصنوعی M4 به‌روز کند.

در گزارش بلومبرگ اعلام شده که اپل درحال «نزدیک‌شدن به تولید» اولین تراشه‌های M4 است. گرمن توضیح می‌دهد که «تراشه جدید حداقل در سه نسخه اصلی عرضه خواهد شد و اپل قصد دارد تمام مدل‌های مک را با آن به‌روزرسانی کند.»

زمان عرضه مک‌های مجهز به تراشه M4 اپل

ظاهراً روند انتقال دستگاه‌های مک به تراشه M4 اواخر این سال میلادی آغاز خواهد شد و در جریان آن، شاهد یک آی‌مک جدید، مک بوک پرو 14 اینچی، مدل‌های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی رده بالاتر و یک مک مینی تازه‌ خواهیم بود.

به گفته گرمن، خانواده تراشه‌های سری M4 نیز شامل یک نسخه سطح پایه و همچنین حداقل دو نسخه با عملکرد بالاتر خواهد بود. اپل ظاهراً قصد دارد با تراشه‌های M4 «قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی و نحوه ادغام آن‌ها با نسخه بعدی macOS را برجسته کند.» نسخه سطح پایه با نام رمز Donan، مک بوک پرو سطح پایه و همچنین مک بوک ایر و مک مینی سطح پایه به کار گرفته خواهد شد. اولین تراشه رده بالاتر نیز با نام رمز Brava، در مک استودیو، مدل‌های مک‌بوک پرو و مک مینی سطح بالاتر استفاده خواهد شد.

درنهایت، مک پرو نیز از بالارده‌ترین تراشه این سری با نام رمز Hidra بهره خواهد برد.

همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که اپل هنوز نسخه M3 مک استودیو یا مک پرو را عرضه نکرده است. گرمن در گزارش جدید خود با اشاره به این موضوع و احتمال عرضه مک استودیو M3 به «تراشه‌ای از دوران M3 که هنوز عرضه نشده است» نیز اشاره می‌کند. اپل همچنین هنوز از نسخه معادل با تراشه M2 اولترا از خانواده M3 رونمایی کرده است.

منبع: دیجیاتو 

برچسب ها: اپل مک هوش مصنوعی
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی