کد خبر: ۴۰۵۴۸
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

هوش مصنوعی چگونه بازار ارز دیجیتال را متحول می‌سازد

هوش مصنوعی در ارز دیجیتال می‌تواند ساختار حوزه کریپتو را بهبود بخشد و به طور قابل توجهی فناوری هوش مصنوعی کارایی بلاکچین را توسعه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»امروزه با ورود فناوری هوش مصنوعی تحول عظیمی در بخش‌های کلیدی ایجاد شده است تا جاییکه استفاده از هوش مصنوعی در ارز‌های دیجیتال به بهبود عملکرد و کارایی بازار منجر می‌شود.
کاربرد هوش مصنوعی در ارز دیجیتال اجتناب ناپذیر است و انجام معاملات یا ایجاد توکن‌های هوشمند با هوش مصنوعی نزدیک است، اما این امر چه تاثیری بر بازار ارز‌های دیجیتال خواهد داشت؟
بلاک چین و هوش مصنوعی دو مورد از داغ‌ترین فناوری‌های امروزی هستند. علیرغم این واقعیت که آن‌ها دو روند کاملاً متفاوت هستند.
هم بلاک چین و هم هوش مصنوعی پیچیدگی‌های خاص خود را دارند، اما هر دو فناوری‌هایی هستند که هم می‌توانند از همکاری مشترک بهره ببرند و هم به رشد یکدیگر کمک کنند. از آنجایی که هر دو فناوری به روش‌های مختلف با داده‌ها تعامل دارند، ترکیب آن‌ها می‌تواند استفاده از داده‌ها را به سطح جدیدی برساند.
هوش مصنوعی در ارز دیجیتال می‌تواند ساختار حوزه کریپتو را بهبود بخشد و به طور قابل توجهی فناوری هوش مصنوعی کارایی بلاکچین را توسعه می‌دهد. راه‌حل‌های هوش مصنوعی می‌تواند محدودیت‌های فعلی بلاک چین مانند کارایی و امنیت را تا حدودی افزایش دهد. یادگیری ماشین همچنین برای سازمان‌هایی که بلاک چین خود را برای کار‌های خاص تطبیق می‌دهند، مفید خواهد بود.
کاربرد هوش مصنوعی در ارز دیجیتال نامحدود است. علاوه بر معاملات خودکار و پیش‌بینی قیمت، از این فناوری می‌توان در مدیریت ریسک و بهینه‌سازی سبد معاملاتی سرمایه‌گذاران نیز استفاده کرد. سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند طرح‌های متقلبانه را شناسایی کنند و قادر به نظارت طولانی‌مدت بر تغییرات بازار هستند که ممکن است آن‌ها را به ابزار مدیریت ریسک خوبی در آینده تبدیل کند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی همچنین می‌توانند پرتفوی ارز‌های دیجیتال را بر اساس اهداف سرمایه‌گذاری خاص و تحمل ریسک بهینه کنند.
هوش مصنوعی در ارز‌های دیجیتال فناوری مهمی خواهد بود؛ زیرا این پتانسیل را دارد که روش انجام معاملات، مدیریت دارایی‌ها و تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری را متحول کند. با استفاده از این فناوری، استفاده از ارز دیجیتال می‌تواند برای افراد و کسب‌وکارها، سریع، امن و کارآمدتر باشد. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به کاهش خطر تقلب، دستکاری بازار و خطای انسانی کمک کند و سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال را قابل اعتمادتر کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی