کد خبر: ۴۰۵۵۴
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۴

با پیروزی در دادگاه، اپیک گیمز خواستار تحولات بزرگ در قوانین گوگل پلی شد

خواسته‌های اپیک نقطه آغازین مذاکرات بین این دو شرکت است و قاضی دادگاه در تاریخ 3 خردادماه ادعاهای کارشناسان هر دو طرف را خواهد شنید.

به گزارش «نبض فناوری»، در پاییز سال گذشته، اپیک گیمز، سازنده بازی فورتنایت، در دادگاه فدرال به پیروزی شگفت‌انگیزی در برابر گوگل دست یافت. در آن زمان هیئت‌منصفه دادگاه به اتفاق آرا اعلام کرد که غول موتور جستجو در بازار توزیع اپلیکیشن‌های اندروید و سرویس‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای انحصار ایجاد کرده و اپیک از این سیاست‌ها آسیب دیده است. بااین‌حال، هنوز به‌طور‌ دقیق مشخص نشده که اپیک با وجود این حکم به چه مزایایی دست پیدا می‌کند و حالا این شرکت با انتشار یک سند 16 صفحه‌ای خواسته‌های خود را مطرح کرده است.

براساس گزارش ورج، اپیک گیمز در سند 16 صفحه‌ای خود که در ادامه به برخی نکات مهم آن اشاره کرده‌ایم، درخواست‌های زیادی را مطرح کرده است.

سند منتشرشده توسط اپیک نقطه شروع مذکرات بین این دو شرکت است و گوگل باید پاسخ خود را تا 2 مه (13 اردیبهشت‌ماه) ارسال کند. پس از آن، قاضی «جیمز دوناتو» در تاریخ 23 مه (3 خردادماه) ادعاهای کارشناسان هر دو طرف را خواهد شنید. همچنین انتظار می‌رود که گوگل در پایان، درخواست تجدیدنظر خود را ارائه کند.

خواسته‌های اپیک گیمز از گوگل

  • گوگل دیگر به شرکت‌های مخابراتی و سازندگان گوشی نگوید که نباید (یا باید) فروشگاه‌های اپلیکیشن را در دستگاه‌های خود قرار دهند.
    از اشتراک‌گذاری درآمدهای Google Play با شرکت‌های مخابراتی یا تولیدکنندگان جلوگیری شود.
  • دیگر هیچ توافقی که ممکن است دیگر شرکت‌ها را از داشتن فروشگاه‌های اپلیکیشن رقیب منع کند، وجود نداشته باشد.
  • دیگر هیچ قرارداد انحصاری برای برنامه‌های اندرویدی که از توسعه‌دهندگان بخواهد قیمت، تاریخ انتشار و محتوای یک برنامه در گوگل پلی را مشابه با سایر پلتفرم‌ها ارائه دهند، وجود نداشته باشد.
  • دانلود برنامه‌ها از استورهای شخص ثالث باید به‌آسانی دانلود از گوگل پلی باشد و هیچ‌گونه مرحله اضافی، هشدار یا حساسیتی وجود نداشته باشد – اما گوگل می‌تواند بدافزارها و برنامه‌های غیرقانونی را مسدود کند.
  • دسترسی به API‌های اندروید بدون نیاز به ایجاد پیوند با گوگل پلی استور برای همه توسعه‌دهندگان یکسان باشد.
  • گوگل به‌ مدت شش سال اجازه دسترسی به کاتالوگ برنامه‌های گوگل پلی را به استورهای شخص ثالث ارائه کند و همچنین به کاربران اجازه دهد که از طریق فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث برنامه‌ها را به‌روزرسانی کند.
  • دیگر نیازی به اجبار توسعه‌دهندگان به استفاده از Google Play Billing یا User Choice Billing وجود نداشته باشد و بتوان از رویکردهای پرداخت جایگزین استفاده کرد.
  • هیچ تبعیض یا تلافی علیه برنامه‌ها یا توسعه‌دهنده‌ها برای انتخاب سیستم‌های پرداخت جایگزین وجود نداشته باشد.
  • تشکیل یک کمیته انطباق توسط گوگل با حداقل سه عضو هیئت‌مدیره این شرکت که کارمند فعلی یا سابق گوگل نیستند و نبوده‌اند و نیز یک مسئول تطبیق که هر سال پیروی از قوانین توسط گوگل را به دادگاه اعلام کند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی