کد خبر: ۴۰۵۸۴
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۳:۰۱

چگونه طراح وب سایت شویم؟

اینکه فقط به برنامه‌نویسی علاقه داشته باشید، برای طراحی یک سایت کاربرپسند کافی نخواهد بود و برای یادگیری آموزش طراحی وب سایت به صورت حرفه‌ای باید دانش زیبایی شناختی و طراحی در حوزه‌های UX و UI را در خود تقویت کنید.

اولین دغدغه و خواسته هر کسب و کار نوپا و یا قدیمی، طراحی یک وبسایت حرفه‌ای است. درواقع وبسایت یک پلتفرم فوق‌العاده برای افرادی است که قصد دارند محصولات یا خدمات خود را در اختیار مشتریان و کاربران قرار دهند و از این طریق به فروش و درآمد بالایی برسند. برای تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق، باید مهارت‌های فنی لازم برای ساختن وبسایت‌های کاربردی را داشته باشید و با توانایی‌های هنری و حساسیت در طراحی، تجربه‌ای خوب برای کاربران رقم بزنید. اگر فردی مشتاق برای یادگیری آموزش طراحی وب سایت حرفه‌ای هستید، مراحل ذکر شده در این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

چرا باید طراحی وب سایت را یاد بگیریم؟

در ابتدا باید بگوییم که طراحی وبسایت یکی از مشاغل پردرآمد در جهان شناخته می‌شود؛ زیرا امروزه هر کسب و کاری برای پیشرفت در زمینه‌کاری خود نیاز به یک وبسایت دارد. به همین علت طراحی سایت در مشهد می‌تواند زمینه‌ساز کسب درآمد شما شود و این موضوع نشان می‌دهد که آموزش طراحی وب سایت حرفه‌ای می‌تواند از اهمیت زیادی دارد. در ادامه با برخی از مهم‌ترین دلایل فراگیری و یادگیری طراحی وبسایت آشنا خواهید شد.

  1. درآمد بالای طراحی سایت

شما با یادگیری طراحی وبسایت می‌توانید با استفاده از مشاغل متعدد مثل طراح وب، توسعه‌دهنده Front-End، طراح Front-End، طراح UX/UI و غیره به درآمد خوبی برسید. درواقع می‌توانید با استفاده از مشاغل کوچک و بزرگ، به طراحی وبسایت بپردازید و به راحتی درآمدزایی کنید.

  1. آینده خوب و پرسود

امروزه مشاهده می‌کنیم که اکثر مردم برای خریدهای خود به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه می‌کنند و این نشان می‌دهد که در آینده، طراحی وبسایت گسترده‌تر می‌شود و شما با انجام پروژه‌های طراحی سایت می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

  1. شغلی پرتقاضا

طراحی سایت حرفه‌ای یکی از محدود شغل‌هایی است که تقاضای زیادی برای آن وجود دارد و این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید با مشتری‌ها و کارفرماهای زیادی ارتباط داشته باشید و درنهایت پروژه طراحی سایت قبول کنید.

  1. امکان دورکاری

مزیتی که باعث می‌شود تا بسیاری به طراحی سایت روی بیاورند این است که شما حتی با داشتن یک لپ‌تاپ و اینترنت نیز می‌توانید هر کجا که هستید، پروژه طراحی سایت را انجام دهید.

چگونه یک طراح سایت حرفه ای شویم؟

  1. آموختن تئوری طراحی سایت

برای اینکه بدانیم چگونه طراح وب سایت شویم ابتدا لازم است تا تئوری طراحی سایت را بیاموزیم. برای ساخت یک وبسایت خوب باید به اصول اساسی طراحی وبسایت از جمله تجربه کاربری، ساختار و نظریه رنگ توجه ویژه‌ای داشته باشیم. برای یادگیری تئوری‌های طراحی وبسایت، راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از راهکارهای متداول آموختن، شرکت در دوره طراحی سایت حرفه‌ای است. درواقع یک طراح سایت حرفه‌ای لازم متعهد به یادگیری مداوم و افزایش مهارت خواهد بود.

  1. آموختن زبان‌های نشانه گذاری

یکی از مراحل مهم یادگیری و آموزش طراحی وب سایت حرفه‌ای، آموختن زبان‌های نشانه‌گذاری است که برای موفقیت هر فردی که به تازگی این کسب و کار را شروع کرده، ضروری خواهد بود. در ادامه زبان‌های نشانه‌گذاری HTML و CSS را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • زبان HTML

زبان نشانه‌گذاری HTML درواقع اولین چیزی است که هر طراح سایتی باید بلد باشد. با نگاهی به اولین سایت‌های منتشر شده در دنیای وب می‌توانید متوجه وجود صفحاتی با المان‌های ساده و ابتدایی شوید. به نوعی زبان HTML برای ایجاد بدنه و ساختار اصلی صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زبان HTML (Hyper Text Markup Language) با تگ‌ها سر و کار دارد و این تگ‌ها مشخص می‌کنند که صفحات وب از چه عناصری استفاده کنند. هر کدام از این تگ‌ها بسته به نوع فراخوانی در صفحه وبسایت، وظایف گوناگونی را ایفا می‌نمایند. برای یادگیری زبان HTML می‌توانید آموزش‌های مجازی را فرا بگیرید و یا در دوره‌های آموزشی حضوری معتبر شرکت کنید.

  • زبان CSS

دومین زبان نشانه‌گذاری که در راه یادگیری طراحی سایت باید یاد بگیرید، زبان CSS است. دقت داشته باشید که فراگیری زبان HTML تنها شما را در ساختن ساختار کلی صفحات توانمند می‌کند و در این هنگام تنها به تعداد محدودی از عناصر زبان HTML محدود می‌شوید. برای گسترش این توانمندی‌ها لازم است تا زبان CSS را یاد بگیرید تا زیباسازی و فرم‌دهی به صفحات وب را انجام دهید. درواقع با استفاده از زبان نشانه‌گذاری CSS می‌توانید رنگ‌ها، فونت‌ها، نحوه چیدمان عناصر و مواردی از این قبیل را کنترل کنید.

  1. شناخت ابزارهای کلیدی طراحی سایت

هر فردی پیش از شروع آموزش طراحی وب سایت لازم است تا با مجموعه‌ای از ابزارهای طراحی سایت حرفه‌ای آشنایی داشته باشد. در ادامه با نمونه‌ای از این ابزارها آشنا می‌شوید:

  • طراحی وب سایت با وردپرس

سیستم‌های مدیریت محتوا برای هر کاربری که پا به عرصه طراحی سایت می‌گذارند، آشناست. در این میان، وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان محسوب می‌شود که توانسته 27 درصد از وبسایت‌های اینترنتی را در اختیار بگیرد. درواقع وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای سایت‌ساز است که طراح سایت با استفاده از آن می‌تواند انواع گوناگون وبسایت و وبلاگ را راه‌اندازی کند.

شما در سیستم مدیریت محتوای WordPress می‌توانید به بیش از 1000 تم و افزونه داخلی دسترسی داشته باشید. این امکانات به شما کمک می‌کنند تا وبسایت‌ها را به‌راحتی ساخته، ویرایش و سفارشی‌سازی کرده و حتی آن‌ها را ارتقا دهید. اگر به دنبال طراحی سایت هستید، می‌توانید از مجموعه‌های معتبر در این زمینه مانند آرنیک وب به عنوان شرکت طراحی سایت در مشهد کمک بگیرید.

  • یادگیری نرم‌افزار فتوشاپ

یادگیری و استفاده از نرم‌افزارهای فتوشاپ باعث می‌شود تا طراح وبسایت حرفه‌ای آگاهی بیشتری از نمای وبسایت داشته باشد و بتواند بهتر با طراحان و گرافیست‌ها ارتباط برقرار کند. به همین منظور Photoshop یکی از بهترین برنامه‌های اصلاح تصاویر برای طراحان وبسایت به شمار می‌رود که امکانات پیشرفته بسیاری را برای شما فراهم می‌آورد.

  1. ارائه نمونه کار قوی

پس از اینکه تمامی مراحل آموزش طراحی وب سایت حرفه‌ای را فرا گرفتید، برای توسعه کسب و کار خود در طراحی سایت لازم است تا طراحی سایت‌ را به صورت واقعی شروع کنید. در طراحی وبسایت توصیه می‌کنیم که با کاربران در ارتباط باشید و از نظرات و انتقادات آن‌ها استفاده کنید. برای داشتن یک رزومه و نمونه خوب حتما به نقاط قوت خود توجه کنید و لازم است بدانید که چه چیزی شما را به عنوان یک طراح وب منحصر به فرد به موفقیت می‌رساند.

  1. اشتغال در زمینه طراحی سایت

توجه داشته باشید که عنوان‌های شغلی زیادی در زمینه طراحی وبسایت وجود دارد. در صورتی که فردی از مهارت بالایی در طراحی وبسایت حرفه‌ای برخوردار باشد، می‌تواند با ترکیب آموزش و تجربه، رزومه و نمونه کارهای خود را به دست کارفرما برساند و در نهایت در موقعیت‌های شغلی مختلفی قرار گیرد. در زیر می‌توانید برخی از موقعیت‌های شغلی مرتبط با طراحی وبسایت را مشاهده کنید.

  • طراح وب
  • توسعه‌دهنده Front-End
  • طراح Front-End
  • طراح UX/UI
  • مدیر تولید
  • طراح بصری
  • طراح تعامل
  • توسعه‌دهنده تلفن همراه

مهم‌ترین وظایف طراح وب سایت چیست؟

اینکه فقط به برنامه‌نویسی علاقه داشته باشید، برای طراحی یک سایت کاربرپسند کافی نخواهد بود و برای یادگیری آموزش طراحی وب سایت به صورت حرفه‌ای باید دانش زیبایی شناختی و طراحی در حوزه‌های UX و UI را در خود تقویت کنید. برای اینکه یک طراح وبسایت موفق شوید، لازم است تا با وظایف این شغل آشنا باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین وظایف یک طراح سایت را معرفی می‌کنیم:

  • تنظیم سایت روی سرور و ارائه آن به کارفرما
  • در نظر گرفتن نظرات مشتری و انجام کار بر اساس سلیقه او
  • توجه به جلوه‌های بصری سایت و تلاش برای طراحی یک سایت زیبا
  • ایجاد صفحات مختلف در سایت و طراحی آن
  • تست و اصلاح سایت پس از طراحی نهایی
  • تحویل به موقع پروژه به کارفرما
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
وبگردی