کد خبر: ۴۰۶۶۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۰

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد

در این رویداد احتمالاً گوشی نسل جدید اکسپریا 1 VI معرفی خواهد شد.

به گزارش «نبض فناوری»، سونی به‌صورت رسمی اعلام کرد که برگزاری «رویداد ویژه اکسپریا 2024» برای 17 ماه مه (28 اردیبهشت 1403) برنامه‌ریزی شده است. جالب آنکه این یک رویداد نسبتاً انحصاری است و فقط 100 نفر برای حضور در آن دعوت شده‌اند. در این رویداد احتمالاً سونی از گوشی جدید سری اکسپریا رونمایی خواهد کرد؛ اما این گوشی چه مشخصاتی دارد؟

گیزموچاینا اعلام کرد، در این رویداد اکسپریا که یک پخش زنده هم خواهد داشت، جدیدترین گوشی اکسپریا با قابلیت‌های کاربردی در زندگی روزمره، معرفی خواهد شد. این گوشی احتمالاً اکسپریا 1 VI نام خواهد داشت.

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد

معرفی احتمالی گوشی 1 VI در رویداد اکسپریا

انتظار می‌رود گوشی هوشمند اکسپریا 1 VI دارای ابعاد 161.9 در 74.5 در 8.4 میلی‌متر باشد و به‌دلیل تغییر نسبت تصویر، عرض و ضخامت آن کمی نسبت به اکسپریا 1 V افزایش یابد. این دستگاه از نسبت تصویر 21:9 مدل‌های قبلی فاصله می‌گیرد و احتمالاً از نسبت تصویر 19.5:9 استفاده خواهد کرد. شایعه شده است که این گوشی صفحه‌نمایش 2K پلاس یا Quad HD پلاس خواهد داشت که وضوحی در حدود 3200 در 1400 پیکسل را ارائه می‌دهد.

سونی 28 اردیبهشت‌ماه رویداد ویژه اکسپریا 2024 را برگزار خواهد کرد

رندر احتمالی از اکسپریا 1 VI

در مورد دوربین، گزارش‌های متناقضی وجود دارد؛ یک گزارش می‌گوید اکسپریا 1 VI احتمالاً از یک دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند که از سه سنسور 48 مگاپیکسلی Exmor T بهره می‌برد؛ بنابراین دوربین اصلی و همچنین دوربین اولترا واید و تله‌فوتو همگی سنسور دوربین پیشرفته سونی را خواهند داشت.

از سوی دیگر، گزارشی جدید این ادعاها را رد کرده است و بیان می‌کند که Xperia 1 VI از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و تله‌فوتوی 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. همچنین تنها دوربین اصلی دارای سنسور Exmor T خواهد بود. اگر گزارش دوم صحیح باشد، این سیستم دقیقاً همان تنظیمات دوربین اکسپریا 1 V فعلی است؛ بنابراین احتمالاً باید برای شفاف‌سازی رسمی در مورد این موضوع تا 28 اردیبهشت‌ماه منتظر بمانیم. همچنین با اینکه در رویداد اکسپریا این گوشی معرفی می‌شود، احتمالاً مدت زیادی طول می‌کشد تا این محصول روانه بازار شود.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی