کد خبر: ۴۰۶۹۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۰

جادوی ویرایش تصاویر؛ قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید فتوشاپ معرفی شد

این ابزارها اکنون در نسخه بتای فتوشاپ دسکتاپ در دسترس هستند.

به گزارش «نبض فناوری»، ادوبی پس از معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در پریمیر پرو، حالا اعلام کرد برخی ابزارهای جدید را به فتوشاپ اضافه می‌کند. این ابزارها با استفاده از مدل پایه جدید فایرفلای ایمیج 3 ادوبی، از امروز در نسخه بتای فتوشاپ در دسترس هستند. نسخه نهایی این ابزارها در ادامه سال 2024 عرضه می‌شوند.

براساس بیانیه مطبوعاتی ادوبی، مدل جدید فایرفلای، پیشرفت‌های عظیمی را در زمینه کیفیت تصاویر نوید می‌دهد. ادوبی ادعا می‌کند این مدل جدید، تولید تصاویر با کیفیت بالاتر، درک بهتر پرامپت‌ها، جزئیات و تنوع بیشتر و طیف وسیع‌تری از سبک‌ها را ممکن می‌سازد. علاوه‌براین، می‌توانید انتظار نورپردازی، موقعیت‌یابی و توجه به جزئیات را از این مدل داشته باشید.

ابزارهای جدید هوش مصنوعی در فتوشاپ

یکی از ابزارهای جدید فتوشاپ بتا Generate Image است. فتوشاپ پیش‌تر دو قابلیت Generative Fill و Generative Expand را در اختیار کاربران گذاشته بود، اما شما نمی‌توانستید به‌طور کامل تصاویر را از طریق پیام‌های متنی ایجاد کنید. حالا با قابلیت Generate Image می‌توان تنها با پرامپت یک تصویر جدید ساخت.

همچنین یکی از ابزارهای جالبی که به هوش مصنوعی فتوشاپ اضافه می‌شود، Reference Image است که در آن کاربر عکسی را در کادر مخصوصی آپلود می‌کند و سپس از هوش مصنوعی می‌خواهد ویژگی‌های آن را به‌عنوان یک مرجع، در تصویر دوم اعمال کند. برای مثال شما می‌توانید عکسی از جواهرات را به‌عنوان تصویر مرجع قرار دهید، سپس با مشخص‌کردن یک زنبور، سبک آن را به جواهرات شبیه کنید.

قابلیت جدید دیگر، Generate Background است که با آن می‌توانید به یک سوژه پس‌زمینه‌های مختلف اضافه کنید. با گزینه Enhance Detail نیز می‌توان وضوح تصویر را افزایش داد.

با قابلیت Generate Similar نیز می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید نمونه‌های مشابه یک سوژه را تولید کند. هوش مصنوعی سه نمونه جایگزین برای شما می‌سازد و شما می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی