کد خبر: ۴۰۷۶۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

پرورش گاو مولد گوشتی با استفاده از تکنولوژی نوین

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان گفت: این شرکت برای تامین نیاز کشور در حوزه گوشت و لبنیات برای اولین بار اقدام به پرورش گاو مولد گوشتی با استفاده از تکنولوژی امپراتنسفر (انتقال جنین) کرده است که این پروژه در جهت اصلاح نژاد از نظر ژنتیکی در کشور است.


احمد قلندری مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه ارائه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ما یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اوقاف کشور هستیم که در تولیدات دامی و تولید منابع ژنتیکی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم. در همین راستا و براساس نیاز جامعه به مصرف گوشت و لبنیات محصولاتی را تولید می‌کنیم که از جمله آن دام‌های مولد گوشتی است که یکی از نیاز‌های پراهمیت برای کشور به شمار می‌رود.
وی تأکید کرد: شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان برای تامین نیاز کشور در حوزه گوشت و لبنیات برای اولین بار اقدام به پرورش گاو مولد گوشتی کرده است که این پروژه در جهت اصلاح نژاد از نظر ژنتیکی در کشور است. به همین منظور باید برای تکثیر نژاد‌ها از تکنولوژی جدید استفاده می‌کردیم که بهترین تکنولوژی که امروزه در دسترس است تکنولوژی امپراتنسفر (انتقال جنین) است.
قلندری افزود: این گاو‌ها به عنوان گاو‌های دهنده انتخاب و به مرکز تولید تخمک هدایت می‌شوند تا در شرکت سینا فنآوران که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اوقاف است اقدام به تولید جنین کنند. 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان، گفت: سالیان سال فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام شده است و شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان نیز از سال ۱۳۸۰ برنامه انتقال جنین را در دستور خود قرار داد. قبلا ما به صورت منجمد از خارج وارد می‌کردیم، ولی الان در حال حاضر این تکنولوژی نوین در کشور به صورت انبوه تولید و تجاری شده است. 
قلندری ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه گذار این پروژه بوده است. در حال حاضر بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای گاوداری ۲۵۰۰ راس سرمایه گذاری کرده است. هم اکنون بیش از ۶۱۲ راس گاو گوشتی مولد داریم و بیش از ۵۶۰ راس گاو‌های ماده و حدود ۳۵۰ راس گاو نر داریم که از این‌ها برای تولید گوشت استفاده می‌شود. 
وی تأکید کرد: پروژه‌هایی همانند این پروزه اساسا بر مبنای افزایش و جهش تولید است که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری پایه گذاری شده است. چشم انداز بسیار وسیعی برای این طرح پیش بینی شده است و ما به دنبال تولید انبوه هستیم تا بتوانیم تکثیر را انجام دهیم تا از این طریق تولید گوشت‌های مولد را افزایش دهیم. امیدواریم با حمایت سازمان اوقاف امور خیریه بتوانیم اولین گله گاو گوشتی ۲۵۰۰ راسی مولد برسیم. این طرح در طی مدت سه سال به این ظرفیت خواهیم رسید.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی