دومین رویداد کژوال کمپ با هدف ارتقای صنعت بازی موبایلی برگزار میشود
مخاطب این رویداد آموزشی، بازیسازان و دانشجویان علاقمند به تولید بازی هستند. در این رویداد شرکتکنندهها به سمت تولید بازی کژوال و جذب کاربر راهنمایی میشوند.
رویداد کژوال کمپ در چند مرحله مختلف و در سه بازه زمانی اجرا میشود. در بازه زمانی ۲۲ شهریور تا ۱۵ مهر که حکم پیش رویداد را دارد، شرکت کنندگان در این مرحله وارد محیط آنلاین «دیسکورد» شده و به صورت آنلاین با یکدیگر شبکه سازی کرده و به تیم سازی میپردازند.
از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان که مرحله دوم این رویداد است، تیمها بعد از تیمسازی این فرصت را پیدا میکنند تا در کارگاههای روزانه در حوزه بازی شرکت کنند و از افراد فعال در صنعت بازی موبایلی تجربههای دست اول در زمینه تولید، مدیریت، مسائل فنی و هنری بازی موبایلی را دریافت کنند.
بالاخره در آخرین مرحله این رویداد که از ۱۵ مهر تا ۳۰ آذر ماه اجرا خواهد شد، تیمهای شرکت کننده وارد ساخت و توسعه بازی خواهند شد. برای هر تیم منتور و مشاوری در نظر گرفته شده تا تیمها را برای ساخت و توسعه بازی راهنمایی کند.
در افتتاحیه امین امیرشریفی، مدیر عامل کافه بازار، تازهترین آمارها از صنعت بازیهای موبایلی در کشور را ارائه میدهد و به معرفی فعالیتهای کافهبازار در زمینه صنعت بازی ایران با محوریت تولید بازی، نشر بازی، شتابدهی و سرمایهگذاری به روی بازیها میپردازد. اختتامیه دومین کژوال کمپ بازیسازی نیز در بهمن ماه برگزارخواهد شد.
حامیان دومین رویداد کژوال کمپ علاوه بر بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دو مجموعه وابسته به بنیاد یعنی انستیتو ملی بازیسازی و مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک)، آواگیمز و چند استودیوی بازیسازی مطرح از جمله پاییزان، Quiz Of Kings، مدریک، تتراپازل و نردبان اندیشه فردا هستند که در تامین جایزه ۱۵۰ میلیون تومانی رویداد و ارایه محتواهای آموزشی مشارکت خواهند داشت.
کژوال کمپ اول در یک نگاه
گفتنی است رویداد کژوال کمپ اول، ۲۲۸ نفر شرکت کننده داشت که توانستند بعد از تیم سازی، ۲۱ بازی کژوال تولید کنند. «بازی تخت باز» از استودیو «آرمیک» برگزیده کژوال کمپ اول، از بهمن ۹۶ تاکنون توانسته به بیش از ۱۰۰ هزار کاربر در کافه بازار برسد و در دو سال اخیر در میان پرفروشهای صنعت بازی موبایلی جایگاه قابل قبولی داشته باشد.