کد خبر: ۴۰۸۵۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۰

«جک دورسی» استراتژی شرکت Block برای خرید ماهانه بیت‌کوین را اعلام کرد

شرکت Block قصد دارد 10 درصد از سود ناخالص ماهانه خود از محصولات بیت‌کوین را به سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال اختصاص دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، «جک دورسی»، مدیرعامل Block، استراتژی این شرکت برای خرید منظم بیت‌کوین را اعلام کرد. این شرکت قصد دارد از طریق استراتژی «متوسط هزینه دلاری» (DCA) 10 درصد از سود ناخالص ماهانه خود از محصولات و پلتفرم‌های بیت‌کوین را به سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال اختصاص دهد.

براساس پست جک دورسی در ایکس، برنامه جدید Block بدین صورت است که هر ماه 10 درصد از سود ناخالص ماهانه پلتفرم‌های بیت‌کوین این شرکت، صرف سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال خواهد شد.

تحت برنامه DCA، شرکت بلاک ماهانه این بیت‌کوین‌ها را با استفاده از سفارشات قیمت میانگین وزنی زمانی (TWAP) می‌خرد. برای به‌حداقل‌رساندن لغزش قیمت یا Slippage، این شرکت بیت‌کوین را در یک بازه زمانی دو ساعته که از لحاظ تاریخی بیشترین مقدار نقدینگی (لیکوییدیتی) را داشته است، خریداری خواهد کرد.

استراتژی DCA جک دورسی برای خرید بیت‌کوین

جک دورسی همچنین درباره اکوسیستم بیت‌کوین این شرکت توضیحاتی داده است؛ او ضمن اشاره به اینکه برنامه Cash App مشتریان را قادر به خریدوفروش بیت‌کوین می‌کند، TBD را به عنوان «یک پلتفرم توسعه‌دهنده متن‌باز به‌منظور دسترسی به دنیای مالی غیرمتمرکز برای همه» توصیف کرد. این شرکت همچنین پلتفرم متن‌باز دیگری با نام Spiral دارد.

علاوه‌براین، بلاک جزئیات میزان دارایی‌های بیت‌کوین خود را نیز به‌اشتراک گذاشت. این شرکت در ابتدا تحت عنوان Square، در 7 اکتبر 2020 (16 مهر 1399)، 4709 بیت‌کوین را به ارزش 50 میلیون دلار (10,618 دلار به ازای هر BTC) خریداری کرده بود. در فوریه 2021 (بهمن 1399) نیز این شرکت 3318 واحد بیت‌کوین دیگر را به ارزش 170 میلیون دلار (51,236 دلار به ازای هر BTC) به دارایی خود اضافه کرد.

بلاک اعلام کرده است که از 31 مارس 2024 (12 فروردین 1403) 8038 واحد بیت کوین در ترازنامه خود نگهداری می‌کند که تقریباً 9 درصد از کل وجه نقد و اوراق بهادار قابل فروش این شرکت را تشکیل می‌دهد.

مدتی پیش نیز، بلاک اعلام کرد که قصد دارد یک سیستم استخراج بیت‌کوین جدید بسازد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وبگردی