کد خبر: ۴۱۱۰۰
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۳۰

پوکو F6 پرو رونمایی شد؛ گوشی پرادعای ۲۰۲۴ شیائومی برای رقابت با بزرگان

پوکو F6 پرو، گوشی قاتل پرچمدار جدید شیائومی، با نمایشگر سریع و پردازنده‌ی قدرتمند و توجه به هوش مصنوعی، به رقابت با بزرگان می‌رود.

به گزارش نبض فناوری، شیائومی همانطور که پیش‌تر وعده داده بود، ظهر امروز با برگزاری مراسمی ویژه در دبی از دو گوشی پوکو F6 و پوکو F6 پرو پرده‌برداری کرد. مدل پرو که در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه می‌شود، پنل پشتی شیشه‌ای دارد.

در نگاه اول به نظر می‌رسد پوکو F6 پرو نسخه‌ی تغییرنام‌یافته‌ی ردمی K70 است؛ موبایلی که اوایل آذر ۱۴۰۲ برای بازار چین رونمایی شده بود.

پوکو F6 پرو از نمایشگر اولد ۶٫۶۷ اینچ +1440p استفاده می‌کند که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشناییِ مقطعیِ ۴٬۰۰۰ نیت (و روشنایی معمول ۱٬۲۰۰ نیت) دارد.

شیائومی می‌گوید که نمایشگر گوشی F6 پرو می‌تواند ۶۸ میلیارد رنگ نمایش دهد (عمق رنگ ۱۲ بیت) و از حالت ویژه‌ای برای لمس زیر باران پشتیبانی می‌کند.

پوکو F6 پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (پرچمدار نسل قبل کوالکام) عرضه می‌شود و اولین گوشی پوکو با ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی به‌حساب می‌آید (این گوشی کانفیگ‌هایی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز دارد). به گفته‌ی شیائومی، این گوشی در انتوتو به امتیاز بیش‌از ۱٫۶ میلیون دست پیدا می‌کند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که در پوکو F6 پرو حضور دارد، قدیمی‌تر از اسنپدراگون 8s نسل ۳ موجود در پوکو F6 است؛ با این‌حال از واحد گرافیگی بهتری استفاده می‌کند و در بخش سی‌پی‌یو فرکانس بیشتری ارائه می‌دهد.

پوکو F6 پرو توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی دارد و از قابلیت‌های هیجان‌انگیزی بر پایه‌ی این فناوری پشتیبانی می‌کند؛ ازجمله ویرایش عکس و پاک‌کردن سوژه‌های ناخواسته.

گوشی شیائومی مدل پوکو F6 پرو به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۱۲۰ وات مجهز است و به‌همراه آداپتور در جعبه عرضه می‌شود. کل فرآیند شارژ پوکو F6 پرو تنها ۱۹ دقیقه طول می‌کشد.

در پوکو F6 پرو خبری از سیستم شارژ بی‌سیم نیست؛ درحالی‌که پوکو F5 پرو از شارژ بی‌سیم ۳۰ وات پشتیبانی می‌کرد.

پوکو اف ۶ پرو در پنل پشتی به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری و لنزی با دیافراگم f/1.6 و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز است. این گوشی دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی دارد و به دوربین مجزای تله‌فوتو مجهز نیست. در بالای نمایشگر شاهد دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستیم.

قیمت پوکو F6 پرو در کانفیگ پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۵۰۰ دلار است. قیمت گوشی در کانفیگ‌های دوم و سوم (به‌ترتیب با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی) ۵۵۰ دلار و ۶۳۰ دلار است. در دور اول فروش، هر سه کانفیگ با ۵۰ دلار تخفیف فروخته می‌شوند.

منبع/زومیت

برچسب ها: شیائومی پوکو F6
ارسال نظرات
در اختتامیه جشنواره طراحی صنعتی صورت گرفت، تقدیر از ۱۲ محصول دانش‌بنیان با طراحی صنعتی برتر
نتایج نظرسنجی پلتفرم چندین در مسابقات کدنویسی شریف اعلام شد، اشتراک تجربه و مشاوره با حرفه‌ای‌ها، محبوب‌ترین شیوه توسعه فردی برنامه‌نویسان
وبگردی