کد خبر: ۴۱۱۰۲
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۰

نورالینک برای کاشت دومین تراشه مغزی مجوز آزمایش انسانی دریافت کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا برای دومین بار مجوز کاشت تراشه نورالینک را به این شرکت ارائه کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک با رفع مشکلات ایجاد شده در اولین آزمایش انسانی اکنون توانسته مجوز دومین آزمایش و کاشت تراش مغزی را دریافت کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا در نهایت با تایید آزمایش تراشه نورالینک روی داوطلب بعدی مجوز این کاشت را صادر کرده است. نورالینک تایید کرد تا در به روز رسانی‌های بعدی برخی از سیم‌های بسیار نازک دستگاه و بهبود آن در اعماق مغز را انجام دهد. پیش از این اولین تراشه مغزی نورالینک در سال ۲۰۱۶ روی مغز یک فرد فلج مغزی کاشته شد. این فرد طی یک حادثه رانندگی دچار فلج اندام ها از شانه‌ها به پایین شده بود.

البته پس از کاشت این تراشه یک مشکل غیر منتظره برای بیمار اتفاق افتاد. به گفته نورالینک مشکل ایجاد شده مربوط به جمع شدن رشته‌های متصل کننده تراشه بوده و باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن شده بود. شرکت سازنده پس از آن اعلام کرد برای بهبود عملکرد تراش تنظیماتی را انجام داده است.

اخیراً نورالینک فاش کرد سیم‌های جدا شده از این ایمپلنت مغزی باعث اختلالاتی در عملکرد تراشه شده است. اما رویترز در یک گزارش افشا کرد ن موضوع از سال‌ها پیش و حتی در آزمایش‌های حیوانی نیز توسط نورالینک و این شرکت از این مشکل آگاه بوده است. این تراشه تقریباً به اندازه یک سکه بوده و تمامی تجهیزات الکترونیکی و باتری درون این تراشه تعبیه شده است. سیم ‌های آن باید در بخش حرکتی مغز قرار گرفته و سپس سیگنال‌هایی را برای هدایت اندام‌های بدن تولید کند. این شرکت با وجود دریافت مجوز برای کاشت این تراشه روی مغز بیمار دوم قصد دارد تا پایان امسال آن را روی مغز ده نفر امتحان کند.

منبع/تکنا

ارسال نظرات
در اختتامیه جشنواره طراحی صنعتی صورت گرفت، تقدیر از ۱۲ محصول دانش‌بنیان با طراحی صنعتی برتر
نتایج نظرسنجی پلتفرم چندین در مسابقات کدنویسی شریف اعلام شد، اشتراک تجربه و مشاوره با حرفه‌ای‌ها، محبوب‌ترین شیوه توسعه فردی برنامه‌نویسان
وبگردی