کد خبر: ۴۱۱۰۶
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰
پاسخگویی دولتمردان به دغدغه‌های مردم همچنان ادامه دارد/

معاون علمی رئیس‌جمهور: مرکز ملی هوش مصنوعی تا ۲۰ خرداد افتتاح می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از افتتاح و آغاز به کار مرکز ملی هوش مصنوعی تا بیستم خرداد خبر داد و گفت: بزرگترین اثر شهیدجمهور در حوزه علم و فناوری ایستادن پای قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود.

معاون علمی رئیس‌جمهور: مرکز ملی هوش مصنوعی تا ۲۰ خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش «نبض فناوری»، در حالی که دقایقی پیش پیکر سید شهیدان اهل خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش پس از تشییع باشکوه در تبریز به تهران رسیده است، دولتمردان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از تلاش برای پاسخگویی به سوالات، دغدغه‌ها و مطالبات مردم دست نکشیدند و طبق برنامه در جریان سومین برنامه پاسخگویی برخط در کوچه خدمت میزبان «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مرکز ارتباطات مردمی بودند.

مالکیت فکری زیربنای مدیریت کارآفرینی است

در ابتدای این نشست، پزشک اهل گرگان با بیان اینکه دانشمندان توان و امکان راهبری یک پروژه از مرحله ایده‌پردازی، پژوهش، طراحی و اجرا تا تولید و اقتصادی کردن را نداشته باشند و گفت: ایجاد یک مرکز برای راهبری فعالیت‌های تحقیقاتی از مرحله ایده تا تولید اقتصادی احساس می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی در پاسخ به دغدغه این پزشک گفت: ۴ حوزه ایده، پژوهش، طراحی و اجرا امروزه به عنوان «مدیریت یکپارچه‌سازی یا مدیریت کارآفرینی» نامیده می‌شود و البته تا زمانی که مالکیت فکری و ارزشگذاری دارایی‌های معنوی در کشور به سرانجام نرسد این امکان فراهم نمی‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: اساس مدیریت کارآفرینی برمبنای مالکیت فکری است که ۷ تا ۸ ماه است که در معاونت علمی و فناوری پیگیری می‌شود و ان شاء الله با تعیین راهبردهای لازم، شاهد توسعه یکپارچه‌سازی کارآفرینی خواهیم بود.

مرکز ملی هوش مصنوعی تا ۲۰ خرداد افتتاح می‌شود

دهقانی فیروزآبادی در ادامه از افتتاح و آغاز به کار مرکز ملی هوش مصنوعی تا بیستم خرداد خبر داد و گفت: بزرگترین اثر شهیدجمهور در حوزه علم و فناوری، ایستادن پای قانون جهش تولید دانش بنیان می‌دانم. او شخصاً ایستاد تا این قانون در دولت به نتیجه برسد و همه کسانی که از این قانون خبر دارند و روی آن کار کردند شهادت می‌دهند که بدون حضور آیت‌الله رئیسی این قانون به نتیجه نمی‌رسید.

مرکز ملی آفرینش‌های کوانتومی به زودی آغاز به کار می‌کند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به شورای راهبری قانون کوانتوم، گفت: این مرکز به دستور رئیس جمهور تشکیل و در دو جلسه ابتدایی مصوبات خوبی هم داشت و پیش از پایان دولت سیزدهم مرکز ملی آفرینش‌های کوانتومی افتتاح می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به افتتاح مرکز ملی هوش مصنوعی افزود: قرار نیست این مرکز هوش مصنوعی را به معنای تصدی‌گری در دست گیرد بلکه نهاد متمرکزی است که زیرساخت‌های یکپارچه و عظیم هوش مصنوعی کشور را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: پیگیری ایجاد زیرساخت‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی، تنظیم‌گری برای کسب و کارهای هوش مصنوعی در این مرکز انجام خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: با پیگیری رئیس جمهور امسال اتفاقات خوبی در حوزه هوش مصنوعی افتاد. منابع اسمی معاونت علمی در بودجه عمومی و بودجه پروژه‌های پیشران حداقل ۵ تا ۶ برابر افزایش یافت و این با توجه به شرایط خاص کشور حائز اهمیت است.

بغض دهقانی فیروزآبادی در رثای «شهیدِ جمهور»

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه با تسلیت ضایعه شهادت «آیت‌الله رئیسی» به محضر حضرت بقیه‌الله اعظم، محضر مقام معظم رهبری و به مردم عزیز ایران، گفت: امروز در حالی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهور حضور پیدا کردیم که پیکر رئیس‌جمهور شهید از آخرین سفر استانی خود به تهران بازگشته‌ است، خداقوت می‌گوییم خدمت ایشان و امیدواریم که خداوند متعال اجر همه خستگی‌ها و بی‌خوابی‌هایش را در محضر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا بدهد ان‌شالله.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: رئیس‌جمهور را قبل از معاونتم نمی‌شناختم، رابطه خطی، حزبی یا سیاسی نداشتم صرفا براساس تشخیص تخصصی او معاونش شدم او فقط براساس آنچه درست می‌پنداشت تصمیم می‌گرفت.

رئیس‌جمهور شهید استاد اخلاق دولت بود

وی تاکید کرد: او قبل از اینکه رئیس دولت باشد، استاد اخلاق اعضای دولت بود و ما همیشه منتظر توصیه‌های ۲۰ دقیقه‌ای ایشان بودیم که واقعا چراغ راهمان بود.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور اهل عمل بود نه کلام، گفت: ایشان جوری عمل می‌کرد که بزرگترین درس بود.

وی افزود: رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر بود خودم با اینکه از او ۲۵ سال کوچکترم خسته می‌شدم. او بعضا در ۷۲ ساعت ۴ یا ۵ ساعت می‌خوابیدند و طوری کار می‌کردند که ما خجالت می‌کشیدیم پا به پای ایشان ندویم.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه «شهید جمهور» ما با رفتار خالصانه خود مکتبی به جای گذاشتند، ادامه داد: همانگونه که شهید سلیمانی مکتب مقاومت بر جای گذاشت، شهید جمهور ما مکتب خدمت‌رسانی خالصانه به مردم را برجای گذاشت.

منبع/ایرنا

ارسال نظرات
در اختتامیه جشنواره طراحی صنعتی صورت گرفت، تقدیر از ۱۲ محصول دانش‌بنیان با طراحی صنعتی برتر
نتایج نظرسنجی پلتفرم چندین در مسابقات کدنویسی شریف اعلام شد، اشتراک تجربه و مشاوره با حرفه‌ای‌ها، محبوب‌ترین شیوه توسعه فردی برنامه‌نویسان
وبگردی