کد خبر: ۴۱۱۰۷
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۲

مرورگر‌های ارزدیجیتال باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

امروزه اکثر افراد به صورت آنلاین در بازار‌های مالی به‌خصوص بازار ارز‌های دیجیتال اقدام به معامله می‌کنند، پس هنگام انجام این امور مالی در فضایی غیرمتمرکز، شما یک مرورگر امن و قابل‌اعتماد می‌خواهید که از دارایی شما محافظت کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»امروزه اینترنت به یکی از شبکه گسترده و پیچیده در جهان امروزی تبدیل شده است و تمام فعالیت‌ها در بستر این شبکه انجام می‌شود.
به طور حتم در کنار این شبکه واژه کریپتو یا ارز دیجیتال نیز به گوشتان خورده است بنابراین ورود به این فضا نیاز به مرورگر‌هایی است بتوان کار را به راحتی انجام داد. اما به‌زبان ساده، این‌ها مرورگر‌های وبی هستند که برای امنیت و حریم خصوصی آنلاین شما اولویت قائل هستند و ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که شما را از تبلیغات ناخواسته، ردیاب‌ها و جمع‌آور داده‌ها محافظت می‌کند و این موارد باید از اولویت‌های یک تریدر ارز دیجیتال باشند.
امروزه میلیون نفر روزانه به صورت آنلاین در بازار‌های مالی به‌خصوص بازار ارز‌های دیجیتال معامله می‌کنند، پس هنگام انجام این امور مالی در فضایی غیرمتمرکز، شما یک مرورگر امن و قابل‌اعتماد می‌خواهید که از دارایی شما محافظت کند. افرادی که به معاملات آنلاین خود و امنیت دارایی‌ها اهمیت می‌دهند، باید از ابزار‌های مختلفی برای افزایش امنیت معاملات استفاده کنند.
استفاده از یک فایروال یا نصب یک آنتی ویروس ضروری است، اما هیچ کدام به اندازه انتخاب مرورگر وب مناسب اهمیت ندارد، چرا که اگر مرورگر شما امنیت بالایی نداشته باشد، ممکن است هر معامله یا تراکنش، در معرض خطر قرار بگیرد.
حفاظت از حریم خصوصی: مهمترین کیفیت یک مرورگر کریپتو، تعهد آن به محافظت از حریم خصوصی کاربر است. باید ویژگی‌هایی مانند مسدودکردن تبلیغات، جلوگیری از ردیابی و توانایی مسدودکردن اسکریپت‌های نفوذی را ارائه دهد. علاوه بر این، برای جلوگیری از جمع‌آوری اطلاعات شخصی، نباید سابقه فعالیت شما را ثبت کند.
داشتن ویژگی‌های امنیتی: مرورگر‌های کریپتو اغلب با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته ارائه می‌شوند. آن‌ها باید از شما در مقابل بدافزارها، حملات فیشینگ و سایر تهدیدات آنلاین محافظت کند. علاوه بر این، آن‌ها باید از پروتکل HTTPS پشتیبانی کنند و از رمزنگاری داده‌ها اطمینان حاصل کنند.
ادغام با کریپتو: مرورگر‌های کریپتو ممکن است شامل کیف پول‌های دیجیتال و پشتیبانی از شبکه‌های بلاک چین باشند. این ابزار‌ها باید به کاربران این امکان را بدهند تا در حین استفاده از این شبکه‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، ارز‌های دیجیتال خود را به صورت ایمن مدیریت کنند.
امکان فعالیت ناشناس: برخی از مرورگر‌های کریپتو ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که به کاربران امکان می‌دهد به‌صورت ناشناس در اینترنت فعالیت کنند و به‌راحتی این فعالیت‌ها قابل‌ردیابی نباشند.
سفارشی سازی: یک مرورگر کریپتو خوب باید به کاربران اجازه دهد تا تنظیمات حریم خصوصی خود را سفارشی کنند، افزونه‌هایی را برای محافظت بیشتر از حریم خصوصی اضافه کنند و تجربه فعالیت خود را با نیاز‌های شخصی خود تنظیم کنند.

ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی