کد خبر: ۴۱۱۰۸
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۰

چگونه می‌توان در هنگام استفاده از متاورس در امان ماند

عمده کلاهبرداری‌ها در بستر فیشینگ، فروش NFT‌های تقلبی، کلاهبرداری املاک و مستغلات مجازی، جعل هویت، کلاهبرداری از طریق پیامک انجام می‌شود که کاربران باید در هنگام استفاده از این متاورس مراقب افراد سودجو باشند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از فناوری‌های که طی سال‌های بیشتر مورد توجه قرار گرفت متاورس است که امروزه به یک فضای دیجیتال گسترده و تعاملی اشاره دارد که از همگرایی فناوری‌هایی نظیر واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و شبکه‌های اجتماعی حاصل می‌شود.
هدف از شکل‌گیری متاورس این است که یک اکوسیستم دیجیتال همه‌جانبه را با قابلیت‌های دنیای فیزیکی و مجازی را در هم آمیزد و تجربه‌ای یکپارچه و بدون وقفه را برای کاربران به ارمغان آورد. با این حال، تحقق کامل این چشم‌انداز نیازمند غلبه بر چالش‌های فنی، زیرساختی و حقوقی متعددی است و مستلزم همکاری گسترده شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان و نهاد‌های مختلف در این زمینه خواهد بود. در نهایت، گرچه متاورس می‌تواند افق‌های جدیدی را در حوزه تعاملات اجتماعی، آموزش، سرگرمی و تجارت پیش روی بشر قرار دهد، اما پیامد‌ها و تأثیرات بلندمدت آن بر جامعه و روابط انسانی هنوز به طور کامل مشخص نیست.
متاورس از طریق رابط‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود، حواس انسانی مانند بینایی، شنوایی و حتی لامسه را با اینترنت ادغام و درگیر می‌کند. در این دنیای مجازی، بسیاری از امور دنیای واقعی به شکل شبیه‌سازی‌شده، قابل‌انجام هستند. آموزش، تجارت، ساخت‌وساز و تفریح نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها هستند.
در حقیقت، این جهان مجازی بر پایه چهار رکن اصلی شامل نرم‌افزار‌های سه‌بعدی پیشرفته، اینترنت فراگیر و پرسرعت، سخت‌افزار‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و فناوری بلاک چین و ارز‌های دیجیتال استوار است.
یکی از مسائلی که هر فناوری و تکنولوژی ذهن کاربران را درگیر می‌کند موضوع کلاهبرداری است با این حال، این بستر دیجیتالی نوظهور نیز همانند هر فناوری دیگری، با تهدید‌ها و چالش‌های متعددی مواجه است. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، مسئله کلاهبرداری در متاورس است که می‌تواند امنیت و اعتماد کاربران را به خطر بیندازد. کلاهبرداران با استفاده از تکنیک‌های مختلفی مانند وعده‌های اغراق‌آمیز، ایجاد حس فوریت کاذب و جعل هویت افراد یا شرکت‌های معتبر، قربانیان خود را فریب می‌دهند. آن‌ها همچنین از حفره‌های امنیتی در پلتفرم‌های متاورس و عدم درک کامل کاربران از این فناوری سوء استفاده می‌کنند. آشنایی با این روش‌های متداول کلاهبرداری، گام مهمی در محافظت از خود و دارایی‌های دیجیتال‌تان در دنیای مجازی است.
عمده کلاهبرداری‌ها در بستر فیشینگ، فروش NFT‌های تقلبی، کلاهبرداری املاک و مستغلات مجازی، جعل هویت، طرح‌های پانزی، راگ پولز، طرح‌های پامپ و دامپ، کلاهبرداری از طریق پیامک، کلاهبرداری ایردراپ، فیشینگ عبارت بازیابی و آیس فیشینگ انجام می‌شود که کاربران باید در هنگام استفاده از این فناوری مراقب افراد سودجو باشند.

ارسال نظرات
در اختتامیه جشنواره طراحی صنعتی صورت گرفت، تقدیر از ۱۲ محصول دانش‌بنیان با طراحی صنعتی برتر
نتایج نظرسنجی پلتفرم چندین در مسابقات کدنویسی شریف اعلام شد، اشتراک تجربه و مشاوره با حرفه‌ای‌ها، محبوب‌ترین شیوه توسعه فردی برنامه‌نویسان
وبگردی