کد خبر: ۴۱۲۱۰
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۰

تحقیقات NHTSA امریکا در مورد ترمزهای غافلگیرکننده زوکس

آژانس NHTSA در حال بررسی ترمزهای ناگهانی و غیرمنتظره در خودروهای خودران شرکت زوکس است. دو سانحه رانندگی که در آنها خودروهای خودران زوکس به طور غیرمنتظره ترمز کرده‌اند، توجه اداره کل ملی ایمنی ترافیک جاده‌ای ایالات متحده (NHTSA) را به خود جلب کرده است. این ترمزهای ناگهانی منجر به دو برخورد از عقب شده‌اند که راکبان موتورسیکلت را مجروح کرده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، NHTSA تحقیقات خود را بر روی این سوانح آغاز کرده و بدنبال دریافت اطلاعات بیشتر از شرکت زوکس، از جمله ویدئوهای تصادفات و اسناد مربوط به خودروها، می‌باشد. این سازمان نگران است که چنین ترمزهای ناگهانی‌ای خطر تصادفات را افزایش دهد، به ویژه برای رانندگانی که پشت سر خودروهای زوکس در حال حرکت هستند. این سازمان نگران است که چنین ترمزهای ناگهانی‌ای خطر تصادفات را افزایش دهد.

این تحقیقات عملکرد سیستم رانندگی خودکار زوکس را به طور کلی و همچنین نحوه عملکرد آن در گذرگاه‌های عابر پیاده و در سناریوهای مشابه برخورد از عقب را بررسی خواهد کرد. NHTSA پیش از این نیز تحقیقاتی را در خصوص عملکرد خودروهای خودران، از جمله خودروهای کروز شرکت جنرال موتورز و خودروهای Waymo شرکت Alphabet، انجام داده است. این سازمان همچنین در حال بررسی فراخوان اخیر شرکت تسلا برای میلیون‌ها خودرو به منظور نصب نرم‌افزار جدید Autopilot می‌باشد. تحقیقات NHTSA عملکرد سیستم رانندگی خودکار زوکس را به طور کلی و همچنین نحوه عملکرد آن در گذرگاه‌های عابر پیاده و در سناریوهای مشابه برخورد از عقب را بررسی خواهد کرد.

منبع/تکنا

برچسب ها: NHTSA زوکس
ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی