کد خبر: ۴۱۲۲۸
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰

هوش مصنوعی جایگزین مدیران ارشد در شرکت‌ها خواهد شد

کارشناسان معتقدند هوش مصنوعی در آینده حتی می‌تواند به جای مدیران ارشد شرکت‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر این فناوری آسان‌تر از آنچه که فکرش را بکنید در حال جایگزین شدن با نیروهای کار انسانی است.

به گزارش «نبض فناوری»، فیبی مور پروفسور مدیریت از دانشگاه اسکس در انگلستان در مصاحبه‌ای اعلام کرد در حال حاضر برخی جنبه‌های اجتماعی باعث ایجاد علاقه در افراد برای داشتن رئیس انسانی شده است اما پس از همه گیری مشخص شد جایگزینی آن با ماشین نمی تواند مشکل باشد.

در حال حاضر مدیران سطح اجرایی انتظار دریافت حقوق‌هایی با سطح بالا را داشته و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌تواند یک انگیزه برای جایگزین شدن این مدیران با هوش مصنوعی باشد. آگاروال مدیر سابق علوم کامپیوتر و از آزمایشگاه هوش مصنوعی در دانشگاه ام آی تی در این مصاحبه اعلام کرد در ابتدا تفکر ما بر این اساس بود که نیروها را می‌توان با هوش مصنوعی جایگزین کرد. اما مدیران ارشد نمی‌توانند توسط این فناوری جایگزین شوند. اما در حال حاضر دریافتیم ۸۰ درصد از کارهایی که توسط این مدیرها انجام می‌شود امکان جایگزین کردن با هوش مصنوعی را دارند.

رهبری یک بخش جدایی ناپذیر از نقش مدیران اجرایی است. تصور می‌شود ربات‌ها نتوانند استخدام نیروی انسانی و جمع آوری مناسبی برای داده های آنها انجام دهند. اما استفاده از هوش مصنوعی باعث شده تا آنها بتوانند با استفاده از این داده‌ها تصمیم‌های مناسبی را بگیرند.

همچنین ماشین متفکر می‌تواند داده‌های بیشتری را به صورت بی‌طرف پردازش کرده و در نهایت یک تصمیم منطقی را بدون دخالت سلیقه‌های شخصی و نظرهای تحمل ناپذیر بگیرد. اخراج کارمندان می‌تواند بدون هیچگونه پشیمانی انجام شود. به نظر می‌رسد همه گیری گام مهمی برای جایگزینی هوش مصنوعی بوده است. زیرا در سال ۲۰۲۰ بسیاری از کارمندان به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دادند و حتی هنوز نیز این وضعیت ادامه دارد. ارتباط کارمندان در این مشاغل با مدیران اجرایی از طریق سیستم ماشینی بوده مرحله از برقراری ارتباط با ماشین بدون دخالت احساسات انسانی به شمار می‌رود.

منبع/تکنا

برچسب ها: هوش مصنوعی
ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی